31 Ağustos 2010 Salı

G Ü N C E L




ANAYASA REFERANDUMUNA  NE  DİYORUZ?



Ulusal Sivil Toplu Kuruluşları Birliği,  İstanbul Barosu  Başkanlığının çalışmasından yararlanılarak  hazırlanmıştır

T.C. ANAYASASI

ANAYASA  BİR  TOPLUM  SÖZLEŞMESİDİR
BİR TOPLUM SÖZLEŞMESİ OLAN  Anayasa değişikliği için olmazsa olmaz olan asgari uzlaşma ortamı sağlanmamıştır.

UZLAŞMA  YOK

İktidar partisi

ANAYASAL  GELENEKLERE

Aykırı  davranmıştır

Bu süreç
KATILIMCILIKTAN
ÇOĞULCULUKTAN
Uzak ve diğer siyasi partilere
Sivil toplum örgütlerine,
Mesleo odalarına kısaca

ULUSUMUZA DAYATMAYA
Dönüşmüştür.


Bu girişimin  İLETİŞİM ÖZGÜRLÜĞÜ, ÖZEL HAYATIN  GİZLİLİĞİ ve ADİL YARGILANMA HAKKI
Gibi en temel hak ve güvencelerin  ihlal edildiği bir iktidar döneminde başlatılmış olması
Kaygılarımızı daha da artırmaktadır

?       ?      ?

TÜRKİYE’DE YARGI BAĞIMSIZLIĞINI GÜÇLENDİRMEK YÖNÜNDE KÖKLÜ REFORMLARA GEREKSİNİM  varken, sadece HSYK  ve  ANAYASA MAHKEMESİ gibi yargının üst kurumlarında yapısal değişikliğe gitmenin bir yargı reformu olarak tanımlanması olanaksızdır.
Siyasi iktidar, özellikle son yıllarda
YARGI BAĞIMSIZLIĞI, KUVVETLER  AYRILIĞI
Ve
HUKUK  DEVLETİ
İlkeleri ile
Bağdaşmayan bir tavır içindedir.
Siyasi iktidarın

YARGIYI KUŞATTIĞI
Ve
Adalet Bakanlığının HSYK  çalişmalarını
Bilinçli olarak engellediği
Kamu oyunca endişeyle izlenmektedir.
İktidar partisince dayatılan Anayasa değişikliğinin  amacı   kendisine ayakbağı olarak gördüğünü ifade ettiği Yüksek Yargı Organlarını tasfiye etmek ve
İKTİDARA BAĞLI BİR YARGI
Yaratmaktır.

Anayasa değişikliği,
Kuvvetler ayrılığı,
Yargı bağımsızlığı ve
Anayasa’nın 2. maddesindeki
CUMHURİYET’İN değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif dahi edilemez” niteliklerinden olan
HUKUK DEVLETİ İLKESİ  ile
Bağdaşmamaktadır.
Yapılmak istenen
CUMHURİYET’İN TEMEL  NİTELİKLERİNİ
ORTADAN  KALDIRARAK VE ÜLKEYİ
OTORİTER BİR YÖNETİM BİÇİMİNE GÖTÜRECEK OLAN
BİR REJİM
DEĞİŞİKLİĞİDİR.


Dayatılan ANTİDEMOKRATİK UYGULAMALAR KURUMLAŞTIRILMAK İSTENMEKTEDİR.
Ancak bu rejimin adı
DEMOKRASİ OLMAYACAKTIR.
Siyasi iktidar,
Anayasa değişikliği paketi ile
KUVVETLER AYRILIĞI
Sisteminde
KUVVETLER BİRLİĞİ SİSTEMİNE
Geçişi  amaçlanmaktadır.

Böylece bağımsız olması gereken  YARGI, Yasamanın ve yürütmenin, dolayisiyle, SİYASAL İKTİDARIN  denetimine ve güdümüne girecektir.

Türkiye Cumhuriyeti’nin HUKUK DEVLETİ olma niteliği ortadan kalkacaktır.
 SONUÇ OLARAK
KATILIMCI VE ÇOĞULCU BİR SÜREÇ İÇİNDE GELİŞMEYEN  temel bir  UZLAŞMAYA DAYANMAYAN  ve bu nedenle
MİLLİ İRADEYİ YANSITMAYAN
böyle bir  Anayasa değişikliğinin v e bunuın bir bütün olarak halk oylamasına sunulmasının  12  Eylül Anayasası’nın hazırlanma ve kabul sürecinden  hiçbir farkı yoktur.

Bu şekilde yapılmak istenen bir halkoylaması süreci, gerçek anlamda halkın görüşünün sorulması değil,
Tıpkı 12 Eylül Anayasası gibi bir dayatma ve aldatmaca olacaktır.

SİYASİ  İKTİDAR

1-      ÖZGÜRLÜKLER VE HAKLAR ÜLKESİ YARATMAK İÇİN DEĞİL,  iktidarını daha da güçlendirmek,
2-       YARGI ERKİNİ VESAYET ALTINA ALMAK
3-      .ANTİ DEMOKRATİK ve  BASKICI BİR DÜZEN KURMAK
İstediği için değişiklik istemektedir.

SON  SÖZ

BU DEĞİŞİKLİĞİN GERÇEKLEŞMESİ DURUMUNDA, NE ANAYASA NIN RUIHU ve NE DE DEMOKRASİNİN ADI KALACAKTIR.

Bu TEHLİKELİ GİDİŞE
DUR DEMEK VE yapılmak istenenlerin  KARŞISINDA OLMAK, SAĞDUYULU VE  ÜLKESİNİ SEVEN HER VATANDAŞIN GÖREVİDİR.

ANAYASA  REFERANDUMUNDA  OYUMUZ


H A Y I R
olacaktır

28 Ağustos 2010 Cumartesi

TANITIM


İtalya'da bir Türk köyü - Turkish town in Italy !..

Burhan Bursalıoğlu

323 yıldır Türk gibi yaşıyorlar ama...Türkçe bilmiyorlar, Türkiye'yi görmemişler, ama 323 yıldır Türk gibi yaşıyorlar.

İtalya'nın Moena Köyü'ne bir yeniçerinin gelmesiyle 'Türkleşen La Turchia' köyünün şaşırtıcı öyküsü:

İtalya'nın Moena Köyü'ne sığınan bir Yeniçeri oraya yerleşip, bir de kahraman olunca köyün adı 'La Turchia' diye anılmaya başlamış. Moenalıların
en büyük isteği ise mehter takımını görmek.
İtalya'nın Manzori Dağları'nın eteğindeki 'La Turchia' adıyla da bilinen Moena Köyü, 323 yıldır hoşgörü örneği sergiliyor. Türkçe bilmeyen ama
kendilerini Türk olarak tanıtan Moenalılar, Türkleri bekliyor.

Bu şaşırtıcı öykü tam 323 yıl önce başlar. 2. Viyana kuşatması sonrası bir Osmanlı askeri, İtalya'da küçük bir kasabaya sığınır. Ölmek üzere olan bu Yeniçeri askeri, köylüler tarafından tedavi edilir.
İyileşince de köyden bir kızla evlenir. Kasaba halkının 'Il Turco' adını verdiği asker, o dönem dükalığın halktan istediği haksız vergilere karşı
köyü ayaklandırır ve korur. Kendini ve Türk adetlerini bu yörenin
insanlarına öyle sevdirir ki ölümünden sonra bile bu Türk gelenekleri
yaşatılır.

323 YILLIK EFSANE

Yaz aylarında nüfusu 2 bin 600, kışın ise 14 bine çıkan İtalya'da Manzori
Dağları'nın eteğindeki Moena Köyü, 323 yıldır hoşgörünün en güzel örneğini
sergiliyor. Halk arasında kahraman ilan edilen Yeniçeri askerinin büstünün
de bulunduğu Moena'ya halk 'La Turchia' adını verir. Bir Türk'e inanan ve asırlardır bunu koruyabilen Moenalılar, "Moena'daki bizim Türkiye mizde doğduk," diyorlar, ama tek kelime bile Türkçe bilmiyorlar. Hiçbiri Türkiye'ye gelmemiş.

Sokaklarında İtalyan değil, Türk bayrakları dalgalanıyor. Kitaplardan ve
televizyonlardan gördükleri kadar Türkiye'yi takip etmeye çalışıyorlar. Kahraman olarak gördükleri yeniçeri anısına her yıl ağustos ayının ilk haftası düzenlenen 'Moena Türk Festivali'nde belediye başkanı dahil herkes
Türk gibi giyiniyor, yeniçeri kıyafetli askerler ortalıkta dolaşıyor. Festivalde, topluluğun en yaşlısı 'Sultan' oluyor ve 'Il Turco'yu temsil
ediyor. Yeniçeri askerinin büstünün de bulunduğu meydanda festival iki gün
sürüyor.

BAŞLIK PARASI İSTİYORLAR

Moenalılar, Türk örf ve adetlerini öyle benimsemiş ki kız istemeye giden
aile başlık parası bile veriyor. Bunun adına da 'töre' diyorlar. Köyden
dışarıya gelin giderken 'Alabastia' adlı bir tören düzenleniyor.

Bu törende,
gelinin dışarıya çıkabilmesi için sultanların izni gerekiyor. İzin
toplantısı kız köyden çıkarken yapılıyor. Köyün büyükleri sultan, geri
kalanlar ise bir Türk gibi giyiniyor.

323 yıldır etkisinde kaldıkları bir Türk'ün kendilerinde bıraktığı etkileri evlerinde bile görmenin mümkün
olduğunu söyleyen Moena Belediye Başkanı Riccardo Franceschetti, "Il Turco'ya dayanan geçmişimize ilişkin kesin bir şey söyleyemeyiz, çünkü bu
konuda yapılmış bilimsel bir çalışma yok. Dedelerimizin babalarımıza
anlattığı Il Turco efsanesini bizler de çocuklarımıza inançla aktarıyoruz. Bu festival bizim için çok önemlidir, Türkler gelip buradaki küçük
Türkiye'yi görmeli. Kabul etmeliyiz ki aramızda çok güçlü bir bağ var. Bu festivalle bu bağı güçlendirmek istiyoruz.

Böylece birbirimizi daha çok ziyaret edebiliriz, bu festival aramızda yeni
bağlar kurabilir. Bu tür birlikteliklerle kültürel etkileşime gidebilir, tecrübe değişimi yapabiliriz. Bu platform üzerinde adet ve örflerimizde
senteze ulaşabiliriz," diyor.

Türkiye'nin tarihinin İtalyan tarihi gibi çok zengin olduğunu anlatan
Belediye Başkanı Franceschetti, "Türkiye'yi hiç görmedik. Çok güzel bir yer olmalı.
Türk Kültür ve Turizm Bakanı'nı önümüzdeki yıl festivale davet ediyoruz. Türk ordusunun askeri mehteran bölüğü olduğunu biliyoruz ve onları da
festivalimize bekliyoruz. Türk ordusunun mehter takımının katılımıyla
festivalimiz gelecek yıl çok daha anlamlı olacaktır." Galacenova Kültür ve
Sanat Projesi kapsamında Moena Türk Festivali'ne giden küratör Nuri Kaya ve
ekiptekiler Emre Çelik, Reyhan Ekşi, Arda Kuba festival kapsamında açtıkları
Yeniçeri Fotoğraf Sergisi'yle Moenalılardan büyük ilgi gördü. Böylesi bir
ilgi karşısında şaşkınlığa uğradıklarını söyleyen Kaya, "Daha önce bu bölgeye hiçbir Türk ekibi gitmemiş. Bizi sevinçle karşıladılar.

Türk kültürüne ait lokum gibi çeşitli hediyeleri ve Kültür Bakanlığı'ndan temin edilen tanıtım filmi ile broşürleri sergiledik. Dileğimiz Genelkurmay
Başkanlığı'na bağlı mehteran bölüğünün de bu bölgeye gitmesi. Çünkü
kendilerini Türk gibi gören Moenalılar, bu mehteran bölüğünü kasabalarında görmeyi çok istiyor," diyor.

23 Ağustos 2010 Pazartesi

REFERANDUM ÖNCESİ


OYUMUN  RENGİNİ  AÇIKLIYORUM

Burhan Bursalıoğlu

Halk oylaması başlıklı  yazımın sonunda “bundan sonraki yazımda  oyumu açıklayacağım “demiştim.
Bu yazımda, bir vatandaş ve seçmen olarak düşüncelerimi,  önümüze getirilen  Anayasa’nın değiştirilmesi istenen  maddelerini inceleyerek açıklamaya çalışacağım.
Önce bu değiştirilmesi istenen maddelerin içeriğine bakalım. Neyi ne ile değiştiriyorlar? Neden hangi amaçla değiştiriyorlar?

ANAYASA MADDE -10   KONU:  Kanun Önünde Eşitlik.
         = Herkes dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayrım gözetmeksizin kanun önünde eşittir.=  ve = Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür = fıkraları aynı kalıp ikinci fıkranın sonuna ( Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz. Çocuklar, yaşlılar,  özürlüler,  harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz) cümleleri eklendi.
Bana göre bu madde bir tuzak.

ANAYASA  MADDE – 20    KONU:  Özel Hayatın Gizliliği:
            Madde aynen kalmış. Uzun bir cümle eklenmiş. “Kişilerin kendileriyle ilgili verilerin korunmasını isteme  hakkına sahiptir “diyerek açıklamalar yapıyor.
Kişilerin özel hayatını bu kadar  önemseyen yönetim, telefon dinlemelere neden engel olamıyor?

ANAYASA  MADDE – 23     KONU:  Yerleşme ve Seyahat Hürriyeti
            Yurt dışına çıkma hürriyetini kısıtlayan  vatandaşlık ödevi veya soruşturma – kovuşturma gibi sebepler maddeden kaldırılmış, kısıtlamayı hakim kararına bırakan madde eklenmiştir.
Aslında değişen bir şey yok. Bu da bir nevi tuzak.

ANAYASA MADDE: - 41   Ailenin Korunması:
            Madde aynen kalıyor, sadece  “çocukların aileleriyle ilişki kurma ve devam ettirme hakkına sahip olduğunu ve her türlü istismar ve şiddet karşısında devlet bu çocukları koruma tedbirini alır” ilave edilmiş.
Bu madde genellikle Güney doğuda emniyet güçlerine taş atan çocuklar için alınmış bir karar. Çokta önemli bir ihtiyaç değildi

ANAYASA MADDE: - 51    Sendika Kurma Hakkı.
Madde aynen kalıyor.  Sadece, “Aynı zamanda ve aynı iş kolunda birden fazla sendikaya üye olunamaz” paragrafı çıkarılıyor.
 Bu durumda bir iş yerinde birkaç sendika üyeleri olabilecek. Bu da işçilerin gücünü parçalamak demektir. Yapılacak grevleri başlamadan sonlandırmak veya olay çıkarıp grevi yasaklamaktır.

ANAYASA MADDE: - 53  Toplu İş Sözleşmesi Hakkı.
            Başlığa  “ve toplu sözleşme hakkı “ ilave edilmiş.
Maddenin ilk cümlesi hariç diğer paragraflar tamamen kaldırılmış. Yerine “Kamu görevlileri
ve memurlar toplu sözleşme yapabilirler, ancak anlaşma olmazsa hakem kuruluna baş vurulabilir” ilave edilmiş
İşçilerle yapılan antlaşma,uyuşmazlıkla sonuçlanırsa, daha önce Bakanlar Kurulunda olan yetki,  alınıp hakem kuruluna devredilmiş oluyor. Bu kurulun kararı kesin. Kuırul üyelerini de  iktidar  seçeceğine göre değişen bir şey olmuyor demektir.

ANAYASA MADDE: - 54  Grev Hakkı ve Lokavt.
            Bu maddede “ grev esnasında meydana gelebilecek  zararlardan sendikanın sorumlu olduğu ve  ayrıca siyasi amaçlı, dayanışma amaçlı,  genel  amaçlı  grev ve lökavt, iş yavaşlatma, iş yeri işgali, verim düşürme gibi de direnişler yapılmaz “ maddeleri kaldırılıyor.

ANAYASA MADDE: - 74   Dilekçe Hakkı:
            Kişilerin dilekçeyle hak araması hakkı   “ Bu  hakkın kullanılma biçimi kanunla  düzenlenir” maddesi kaldırılarak yerine,  “Herkes bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir “  maddesi getirilip,  kamu denetçisinin TBMM nce seçileceği yöntemi ilave edilmiş.
TBMM de “dilekçe komisyonu “ adı altında , dilekçelere cevap veren bir kurul zaten vardı. Bu yeni bir olay değil. Sadece isim değiştirmişler.

ANAYASA  MADDE: - 84   Milletvekilliğinin Düşmesi.

Bu maddede, “son  paragrafta, partisi kapatılan, kapatmaya sebep olan  Milletvekili, resmi gazetede gerekçeli yayından sonra, o milletvekilinin vekilliği otomatikman sona erer. TBMM Başkanı kurula bilgi verir.” Cümlesi maddeden çıkarıldı. Böylece, partisi kapatılan vekilin vekillikten düşmesi için meclis karar vermesi gerekecek.

ANAYASA  MADDE: - 94  Başkanlık Divanı:
           
            Bu maddede Başkanlık divanına  seçilecek üyelerin süreleri değiştirilmiş.
Önemli olmayan bir değişiklik daha:

ANAYASA  MADDE: - 125   Yargı Yolu:

            2. paragrafta, “Cumhurbaşkanı ve  Yüksek Askeri Şura’nın kararları yargı denetimi  dışındadır “ cümlesinin sonuna,  “Ancak YAŞ ‘ın terfi işlemleri ve kadrosuzluk nedeniyle emekliye ayrılma hariç, her türlü ilişik kesme kararlarına karşı yargı yolu açıktır” eklenmiştir:
Dördüncü paragrafın ilk cümlesinin sonuna “ hiçbir surette yerindelik denetimi şeklinde kullanılamaz.” eklendi.
Bu maddede, her YAŞ toplantısında bir kaç  sakıncalı  subay  ordudan ihraç ediliyor. Bunu itiraz hakkı da  yoktu.  İktidar üyeleri , uymadıkları karara şerh koyarlardı. İlave edilen bu maddeye göre, ordudan her ne sebeple olursa olsun atılan bir kişi, yargıya başvurup itiraz  edebilecek.

ANAYASA  MADDE: -129 
           
            “Memurların, uyarı ve kınama cezalarının da  diğer disiplin cezaları gibi yargıya açılması “  hükmü getiriliyor. Kısaca, memur ,  en ufak bir hatada soluğu mahkemede alacak.

ANAYASA  MADDE: 144   Hakim ve Savcıların Denetimi.

            Bu maddenin başlığı “Adalet  Hizmetlerinin Denetimi “ olarak değiştirilmiş.
Diğer.. “ Hakim ve Savcıların görevlerini; kanun, tüzük yönetmeliklere ve genelgelere uygun olarak yapıp yapmadıklarını denetleme,  görevlerinden dolayı veya görevleri sırasında suç işleyip işlemediklerini, hal ve eylemlerinin sıfat ve görevleri icaplarına uyup uymadığını araştırma ve gerektiğinde hakkında inceleme ve soruşturma, Adalet Bakanlığının izni ile Adalet müfettişleri tarafından yapılır. Adalet Bakanı Soruşturma ve inceleme işlemlerini, hakkında soruşturma ve inceleme yapılacak olandan daha kıdemli hakim veya savcı eliyle de yaptırabilir.” Maddesi tamamen kaldırılarak. Yerine
Adalet hizmetleri ile savcıların idari görevleri yönünden Adalet Bakanlığınca denetimi, adalet müfettişleri  ile hakim ve savcı mesleğinden olan iç denetçiler, araştırma, inceleme ve soruşturma işlemleri ise Adalet müfettişleri eliyle yapılır. Buna
ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.” Metni getirilmiş.
Bu maddeye göre hakim ve savcılar, aynı meslekten olan iç denetçilerce  denetlenecek. Bunların kıdemleri denetleyeceği kişiden daha da  düşük olabilir. Soruşturma ve inceleme işleri ise Adalet Bakanlığı müfettişlerince yürütülecek.

ANAYASA  MADDE: - 145  Askeri Yargı:

Bu maddenin metni tamamen kaldırılmış.
Eski halinde, askeri mahkemeler, asker kişileri n her türlü suçlarına bakardı. Ayrıca, sivil kişilerin de askeri bölgede veya askeri suç işlediğinde, askeri mahkemelerde yargılanırdı.
Yeni konan maddeye göre,  askeri mahkemeler, Devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlara ait davalara Adliye mahkemeleri bakacak.
Bana göre Askeri yargı ortadan kaldırılıyor.

ANAYASA  MADDE  - 146  A-  ANAYASA MAHKEMESİ

KURULUŞ:

Maddenin tüm metni kaldırılmış.
11 asil 4 yedek  ten oluşan kurul, yeni  teklife göre, 17 asil üyeye dönüştürülüyor. Bu 17 kişinin üçünü TBMM  seçecek , diğer 14 üyeyi de Cumhurbaşkanı seçecek. Üyelerin görevi 12 yıl olup tekrar seçilebilecekler. Kişisel başvuru yapılabilecek.
17 üyenin 14 ünü partili bir Cumhurbaşkanı seçerse,  ve o Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakan veya vekiller, yüce divana  giderse çıkabilecek kararı siz düşünün.

ANAYASA  MADDE:  - 147   Üyeliğin Sona  Ermesi:

Üyeler 65 yaşında emekli olacak.. 12 yıllığına seçilecek.

ANAYASA  MADDE  - 148  Görev ve Yetkiler:

Bu maddenin en önemli  değişikliği, “ Yüce  divanın kararları kesindir”  cümlesi kaldırıldı.  Ayrıca Yüce divanda yargılanacakların içine  “ TBMM  Başkanını,  Genel Kurmay Başkanı, kara, deniz hava ve jandarma genel komutanlarının da yüce divanda  yargılanmaları da dahil etmişler. Yeni konan metinde, Yüce Divan kararları tekrar gözde geçirilebilecek. Bireysel başvuru da yapılabilecek.

Korkutma maddelerinden biri.

ANAYASA   MADDE : -  149  Çalışma ve Yargılama Usulü:

Maddenin ilk paragrafındaki  “Anayasa mahkemesi, başkan ve 10 üye ile toplanır, salt çoğunlukla karar verir, Siyasi parti  kapatma ve Anayasada değişecek maddeler için aranan beşte üç çoğunluk  şartı ” nı kapsayan birinci   paragraf  kaldırılmış. Üçüncü paragraftaki çalışma usulleri açıklamasındaki “ ve üyeler arasındaki” ile, dördüncü paragraftaki  siyasi partilerin kapatılması konusunda. “ temelli kapatılması veya “ cümleleri çıkarılmış.
 İlave edilen hükümler ise,  “ Anayasa mahkemesinin dörder kişilik bölümler ve en az 12 kişilik genel kurul şeklinde çalışacağını, kararların salt çoğunlukla alınacağını, Anayasa maddelerinin değiştirilmesi ve parti kapatma kararlarında, katılanların üçte iki oyu  isteneceği” dir.
Yukarıda da söylediğim gibi 14 ü Cumhurbaşkanı tarafından seçilen Anayasa genel kurulu, kendi partisinin kapatılma korkusunu giderdiği gibi, istediği bir partiyi kapattırır, en azından Devlet yardımından yoksun bırakılmasını sağlayabilir.

ANAYASA  MADDESİ  - 156   Askeri  Yargıtay.

Son paragrafındaki  “Askeri Yargıtayın kuruluşu, işleyişi, mensuplarının disiplin ve özlük işleri, mahkemelerin bağımsızlığı, - hakimlik teminatı ve askerlik hizmetlerinin gereklerine – göre kanunla düzenlenir” cümlesindeki “hakimlik teminatı ve askerlik hizmetlerinin  gereklerine “ cümlesi çıkarıldı.  Bunun yerine, “ve hakimlik teminatı esaslarına” cümlesi kondu.
 Yani maddedeki “askeri” sözcüğü çıkarıldı.

ANAYASA MADDESİ  - 157  Askeri Yüksek İdare Mahkemesi.

Bu maddede de son paragraftaki “Hakimlik teminatı ve askerlik hizmetlerinin gereklerine” cümlesinden “ ve askerlik  hizmetlerinin” cümlesi çıkarılarak, yerine “ ve hakimlik teminatı esaslarına “ cümlşesi kondu.
Dikkat edilirse maddelerdeki askeri hizmetleri sözcükleri çıkarılıyor. Ve askeriye sivilleşmeye doğru gidiyor.

ANAYASA  MADDESİ  - 159  Hakimler Ve Savcılar Yüksek Kurulu.

Kurulu meydana getiren 7 kişiyi kapsayan madde kaldırıldı.. Yerine  22 kişiden oluşan  HSYK  oluştu.  3 daire halinde  çalışacak. Meslekten çıkarılma kararlarına itiraz  edilebilecek. Adalet bakanı yine kurulun başkanı olacak.
Bu maddenin üye seçimleri ile ilgili  değişiklikleri  tamamen kendi çıkarları için  düzenlenmiş. Çünkü 22 üyenin 14  ünü   Cumhurbaşkanı ve meclis seçecektir. Bu kurul Yargıtay ve Danıştay’a da üye vereceğine göre, iktidar kim olursa olsun  tün  yargı organlarını  tekeline almış  olacaktır.

Mart 2010 da HSYK  ye müracaat ederek, kuruluşunda boşalan  üyeler için üye isteyen Danıştay’a yasal olarak 2 ay içinde üye gönderilmesi gerekirken, HSYK  başkanı olan Adalet Bakanının isteği olmuyor diye toplantıya katılmıyor, katılmadığı için de Kurul toplanamıyor. Adalet Bakanının amacı 12Eylül’de  evet çıkarsa, , 14 ünü Cumhurbaşkanı’nın seçeceği, 22 kişilik HSYK  den istediği kişileri  Danıştay’a gönderebilecek.

ANAYASA  GEÇİCİ  MADDE  - 15

12 Eylül’de yapılan darbe mensuplarının, kurulan hükümetlerin,  Danışma   meclisinde görevli kişilerin  yargılanmasını önleyen bu madde yürürlükten kaldırılıyor.

Böylece,  Milli Güvenlik Konseyi üyelerinden sağ olanlar yargılanabilecek. Günde 20-30 gencin öldüğü bir dönemde, askeri ihtilali yaparak ülkeyi düzelten ölümlere son  veren, sokak çatışmalarını sona erdiren, kurtarılmış bölgeleri kurtaran, huzur ve sükünu  sağlayan, işleri düzeltip, idareyi tekrar sivillere bırakan  konsey üyelerini, danışma meclisi üyelerini  yargı önüne  sürükleyen zihniyete karşı çıkıyorum.

Yukarıda, açıklamalarını yaptığım değişiklikleri, Millet ve Ülkem için faydalı görmediğim için, oyum HAYIR olacak. Üstelik, yapılan görevde, bilerek veya bilmeyerek, Ulusa, Vatana, rejime, kurumlara verebileceği  zarardan yahut  aile ve kişi menfaati için işleyeceği suçtan ötürü, Yüce divana gitme korkusundan kurtulmak amacıyla baş vurulan tedbirler için değiştirilen  maddelere HAYIR diyeceğim.
Ülkemin en değerli kurumlarını tahrip ederek temel değerlerini değiştirmeyi amaçlayan, bu nedenle Hakim ve Savcılar Yüksek Kurulu, Anayasa Mahkemesini, Sayıştay, Yargıtay, Askeri Yargıtay  ve YARSAV  gibi uyuşma, anlaşma arz eden kuruluşlarda yapılması düşünülen taraflı değişikliklere HAYIR diyeceğim.
Yargıyı siyasallaştırma çabalarına, Askeri amacından saptırıp sivilleştirmeye çalışmaya HAYIR diyeceğim.
1980 İhtilalini benimseyip alkış tutanların, bugün alkışladıkları ihtilalcileri yargılama amacıyla halktan  evet isteyenlere HAYIR diyeceğim.
İstanbul’un gelmiş geçmiş  iyi veya kötü idare etmiş Belediye başkan ve kurulları için “  Sütü bozukların oluşturduğu bir iktidar değildi bizim iktidarımız” diyebilecek kadar ağzını bozan zihniyete HAYIR diyeceğim.
“Pakete  HAYIR  diyenlerin, ya aklından zoru var ya da vatan sevgisiyle ilgili bir sıkıntısı var” diyen Devlet Bakanı Egemen Barış’tan en az onun kadar  Vatansever olduğumu bilerek, aklımdan da asla zorum olmadığından, bu pakete HAYIR diyeceğim.
Demokrasi sözcüğünü ağzından düşürmeyip ahkam kesen zihniyet sahibinin, daha sonra “bitaraf olan bertaraf olur “ – yok edilmek,  ortadan kaldırmak – gibi despot tavırlar, tehditkar sözler için HAYIR diyeceğim.
Gece gündüz demeden, canını hiçe sayarak, Vatan’ını ve Millet’ini koruma görevi alan, rütbeli ve rütbesiz askeri, “ Vatan haini” suçlamasıyla, haklarında soruşturma açan, hapse atan, onlarca generali perişan eden uygulamaya HAYIR diyeceğim.
Elindeki kalemle,  “ ihtilal yapabilir “  korkusuyla, yazar ve gazetecileri aylar ve yıllarca hapishanelerde tutan baskı zihniyetine HAYIR diyeceğim.
YARSAV için “Yargıda dernek mi olur, bunu ilk fırsatta halledeceğiz” diyenlerin isteklerini oluşturmalarına fırsat vermemek için HAYIR diyeceğim.
Anayasa’nın kuvvetler ayrılığı ilkesini  hiçe sayan, anti demokratik ve keyfi bir biçimde, değiştirilmek istenen Anayasa paketine, ve amaçlanan oyunu bozmak için HAYIR, HAYIR, HAYIR  diyeceğim.

           

18 Ağustos 2010 Çarşamba

TUTKU


B A Z E N

Bazen nefes almak demek değildir yaşamak
onunla gülüp onunla ağlamaktır
sarı kırmızı olmaktır her an onu solurcasına.

Bazen özgürlük cimlerde koşmak değildir
sevdası uğruna prangaya vurulmaktır
hep ona tutuklu kalmışçasına.

Bazen başarı para kupa kazanmak değildir
insanların yüreğine dağlanmaktır
damarında kanında yaşarcasına.

Bazen imparatorluk ülkeleri ele geçirmek değildir
bir meşin yuvarlakta yürekleri feth etmektir
sınır tanımadan hüküm kurmaktır milyonlarcasına.

Bazen aslan bir hayvan değildir bir simge bir semboldur
tarifsiz güçtür ruhundaki asalete yazılmışçasına.

Bazen cehennem öbür dünya değildir
taraftarla coşmuş Samiyen dir alev alev yanarcasına.

Bazen imkansız olmaz değildir
7 kişi 7 - 0 yenmek ağları delmek
şampiyonluktur milenyumda hayalleri gerçek yapmaktır
sahaya her çıktığında.

Bazen kral olmak taç giymek değildir
soyunu sevgiden ünvanı halktan almaktır
her doğan bebenin Metin olması demektir
kuşaktan kuşağa akarcasına.

Bazen vefa semt adı değildir
14 yıl kan kusup ölümüme arkasında durmaktır
her şartta yıkılmaz bir duvarcasına.

Bazen tarih tozlu bir sayfa değildir
gerçektir yaşamdır 1905 te doğup ciltlere sığamamaktır
destanların değişmez yazarı olurcasına.

Bazen güç bir sıfat değildir
evsiz barksız beş parasız en zorda tüm dünyayı
ayağa kaldırmaktır üstünde sade bir parçalı formayla
kolaycasına.

Bazen cesaret korkuyu yenmek değildir
on binlerce rakibin kalesine bayrağını dikmektir
tek başına kimse yokmuşçasına.

Bazen sevgi anne baba eş dost değildir
onlardan ötedir tutkudur renklere armaya
ayrılmaz parçanmışçasına.

Bazen hayat her şey değildir
Galatasaray lı olup Galatasaray lı gibi yaşamaktır
doğumdan ölüme, kalbin her çarptığında cim bom bom diye atarcasına

16 Ağustos 2010 Pazartesi


HALK OYLAMASI !

Burhan  BURSALIOĞLU

Son bir aydır, iktidar partisi ile muhalefet partileri, harıl, harıl , kent, kasaba, köy demeden meydanlarda çene patlatıyorlar. İktidarın hazırlamış olduğu Anayasa değişiklik paketi halkın oyuna sunuluyor. Bunun için boğucu  sıcakta, halk değişen Anayasa maddelerinin yenisiyle eskisinin karşılaştırmasını Ülke yararına hangisinin uygun olacağını öğrenmek için  meydanları doldururken, kimi bayılıyor,  kimi bağırıyor kimileride alkış tutuyor. Ama öğrenmek istediklerini öğrenemiyorlar. Hatipler, kalabalıktan cesaret alarak, yalan, iftira ve ağza yakışmayan  tehdit ve küfürlü  hitapları sıralamaktan geri kalmıyorlar.

Her gün televizyonlarda gördüğümüz, gazetelerde boy, boy poz verip söylevlerini okuduğumuz, başlıca  üç hatibi görüyoruz. AKP  li Başbakan Recep Tayip Erdoğan, CHP Genel  başkanı Kemal Kılıçdaroğlu  ve MHP  Genel başkanı    Devlet Bahçeli.  
                       .
Bu üç insan, sanki seçim konuşmaları yapmak için meydanlarda ter döküyorlar.  Amaç seçim mi? Ulusun ve Türkiye Cumhuriyetinin geleceğine  etkili olabilecek Anayasa değişikliklerinin ne olduğunu halka açık, açık, örneklerle, uygulamalarla açıklanması lazım değil mi?  Yoksa biz yanlış anlıyor, seçime mi gidiyoruz?  Hayır, doğru anlıyoruz da hatipler yanlış yapıyor. Ortada bir paket var. Bu pakette, iktidara göre halkın yararına, bazılarının aleyhine olabilecek değişmeler, muhalefete göre de değişikliklerin Türkiye’nin aleyhine, halkın aleyhine, kurumların, özellikle de  hukukun taraflılığını oluşturacak değişiklikler, halktan  onay veya ret  biçiminde  paketin  değerlendirilmesi isteniyor. Yapacağı tercihin içeriğini, paketin neler getirip, neler götürdüğünü bilmeyen vatandaş, değerlendirmesini doğru yapabilir mi? Bu yanlışlıklar, ülkemize zarar vermez mi? Rejime zarar vermez mi?  Birbirini  görmeyen iki insanın evlenmesi gibi bir şey.

Tataflar, meydanlarda, kürsülerde, toplu yemeklerde, yapılmak istenen değişiklikleri tek tek halka açıklamak mecburiyetindedirler. Değişikliklerin faydalı ve sakıncalı taraflarını  hatipler, dostça ortaya sermelidirler. Bu insanlar aynı ülkenin vatandaşları, yöneticileridir. Dili, ırkı, dini, tarihi,  bayrağı, gelenek ve görenekleri  aynı olan bu şahsiyetli  insanların birbirlerine karşı  oluşturdukları düşmanca tavırların dışında,  ölmüş insanları da siyasete karıştırmaları inanın, ülkenin kaderini elinde tutanlara yakışmıyor.  Söylenen sözlerin nereye gideceğini, kimleri etkileyeceğini, tepki olur mu, olmaz mı, ahlak kurallarına ters mi düz mü, bunları bilmeleri lazımdır. Halkı birbirine düşürmenin,  kutuplara ayırmanın anlamsızlığını bilmeleri gereken partili, partisiz hatipler,  sözlü ve yazılı medya köşe yazarlarını sağ duyuya davet ediyorum.

Bundan sonraki yazımda, bir vatandaş olarak. Seçmen olarak oyumun rengini açıklayacağım.

11 Ağustos 2010 Çarşamba

EDEBİYAT


ADİL GİRAY’IN PERİHAN’A YAZDIĞI           İLK MEKTUP
 Burhan Buırsalıoğlu

Perihan'ın Adil Giray'ya yazdığı ilk mektuba karşılık olarak  Adil Giray'ın kaleme aldığı mektup aşağıdadır.
 
Ayrılığın bu denli şiddetli bir azap, bekleyişin bu derece gönül yakıcı  bir ateş olduğunu bilmezdim.  Gözlerim güzel yüzünü görmeyeli henüz sekiz gün olmadı. Vücudum seksen yıl mezarda kalmış da bütün bütün yok olmaya yüz tutmuş ölülere benziyor. Aynada yüzüme baktıkça, kendi kendimden korkuyorum. Ne yazık!... Bana olan aşkın bu durumla nasıl sürecek? Sevginden mahrum kalırsam nasıl yaşayacağım?... Gönlüm, buluşmalarımızın böyle kayıtlara bağlı buluşuna bir türlü razı olmuyor; senden ayrı geçen her dakikam bana yüzyıllar kadar uzun geliyor.
Uğrunda ölecek olsam zararı yok!   Çünkü senin için ölecek değil miyim? Senin yolunda ölmek bence sonsuz yaşamdan daha üztündür… Ancak ayrılık!... Ah o zalim ayrılık!... Ne yapalım yaşamım senden ayrı geçiyor. Ölsem yine senden ayrılacağım. Ama böyle bir ayrılık sonsuza dek olacak! Sonsuza dek ayrılık!... Ne can yakıcı söz!... Ne müthiş düşünce!..:

Acaba ne güçlü zalimlerle en aciz zayıfları, yüce Tanrı'nın mutlak adaletine delil olmak üzere bağrında eşitçe barındıran kara toprak, yine o mutlak adaletin  yüzü suyu hürmetine, birbirine eş yaratılmış iki ruhun sonsuza dek birleşmesine engel olmaktan çekinmez mi?
Sonu gelmeyen ayrılık!... Ne olmayacak kuruntu! Ne güzel hayal!... Acaba durumları kendi gibi geçici,  vakitleri devri gibi sınırlşı olan şu alçak dünyanın yalnız ayrılığında mı sonsuzluk zevki var.? Yüce Tanrı'nın kullarına merhametinin bayram yeri olan öbür dünyada, birbirine özlemle gitmiş sevgilileri buluşturmaktan daha büyük  ne armağanı vardır ki, yine Tanrı’nın aşk gibi en aziz bir bağışı yalnız dünyaya ait olsun da sonsuz ömür ayrılık içinde geçip gitsin. Ahhhh!... Mutludur o aşıklar ki, yaşam kayıtlarından silinip uzaklaşarak yüksek ruhlara karışırlar; güzelliğin zevklerine, aşkın tatlarına boğulurlar;  ışık gibi her an bir alemden  başka bir aleme geçerler; hayal gibi, her dakikada bir arzu dünyası, bir ferahlık cenneti yaratırlar…
Yok, aşkın bu geçici dünyada da vaz geçmeyecek, doyulamıyacak tatları vardır!... Eğer olmasaydı, aşk dediğimiz o yüksek duygunun bu dünyada varlığının anlamı kalmazdı.
Bunu nefsimizde de denemiyor muyuz? Düşünüyorum, şu anda hayalini gözlerimin önüne getirerek bu satırları karalarken duyduğum zevki, yaşadığım giçbir mutluluk anıyla değişemiyorum.
Senden ayrı iken hayalinde bu denli tat buluyorum… Ya birleştiğimiz zaman ne durumlara geleceğimi, artık sen düşün.!..:
Offff!... Bu ayrılık da nedir? Niçin istediğimiz zaman birbirimizi göremiyoruz? Acaba rakip var da onun için değil mi? Rakip olacağına kahrolsaydı!
Alçak kadın benden ne istiyor? Beni seviyormuş. Ne yapayım, ben kendisini sevmiyorum. Beni sevmesini ona ben mi teklif ettim ki cezasını ben çekeyim? Bu durumu düşündükçe, olanca kanım başıma hücum ediyor. Beynim eriyip yerlere akacak sanıyorum. Bilmem, senin aşkına layik olacak  denli değerli bir insan değilsem, onun heveslerina alet olacak kadar alçak mıyım? Tanrı’yı kutsarım!... Dünyada aşığı ölümlere dek sürükleyen aşklar olduğunu çok gördüm; ama sevileni öldüren türünü hiç işitmemiştim. Besbelli felek,  o belayı da benim için saklıyormuş….
Aramızda 80 adım mesafe ya var, ya yok. Bende bu denli özlem, sende o derece merhamet var da yine birbirimizi yedi sekiz günde bir defacık olsun göremiyoruz. Göremiyoruz değil, görmek kendi elimizde olmasına karşın göremiyoruz. Ayrılığın bu çeşidi de çekilir eziyetlerden midir?
Ne yalan söyleyeyim, ben bu duruma daha fazla dayanamıyacağım. Cadının bir hevesi için böyle ızdırap çekmeyi, özlem içinde ölmeyi gönlüm bir türlü kabul etmiyor. Cadıyı ilk gördüğüm zaman olanca nefretimi yüzüne karşı  haykıracağım. Benden umudunu kessin ve bu sevdadan  vazgeçsin. Alçak, birleşmemize böylece engel oldukça adeta ömrümden çalıyor; bana ait olan aşk zevklerini zorla elimden alarak bizimle eğleniyor sanıyorum…
Bana acı!... Bu akşam yanıma gel! Biraz gönlüm dinginlik bulsun! Biraz aklım başıma gelsin de bir çılgınlık yapmayayım. Sözlerimin  bağlantısızlığından, düşünme gücümün ne denli zayıfladığını anlarsın. Başka ne diyeyim?
Buyruklarını bekliyorum.

Derd-i firaki çekmeye yok dilde iktidar
Ben ölmek isterim bana kat’i cevap ver.
 (Ayrılık  derdini çekmek için gönülde güç kalmadı. Ben ölmek istiyorum, kesin yanıtını ver.)

                                                             Adil Giray

9 Ağustos 2010 Pazartesi

EDEBİYAT


MEKTUPLAR

Burhan Bursalıoğlu

 Bilmiyorum, Namık Kemal’in  C E Z M İ  sini okudunuz mu? Okumuş veya okumamış da olabilirsiniz. Osmanlı imparatorluğu ile İran arasındaki gerçek bir savaştan bahseder. Savaşa Kırım hanı, Şehzadeler  ve  kahramanları da karışır.  İran’ın başında anadan doğma bir şah vardır. Muhammet Hüdabende. Onun eşi Şehriyar, genelde İran’ı yönetir. Şahın birde kızkardeşi var. Perihan.  22 yaşında,Cesur, atik, güzel mi güzel.
Savaş sırasında Kırım  şehzadeleri  olmalarına rağmen Osmanlıların yanında olan Gazi Giray ve Adil Giray  kardeşler, İran’lılara esir düşerler. Kırım hanedanı mensupları oldukları için, Gazi Giray’ı Kahkaha kalesine hapsederler, Adil Giray’ı da, Şehriyar’ın israrı üzerine  Sarayda, müsafir gibi bir dairede alıkorlar.
Adil Giray genç ve yakışıklı , yağız,güçlü bir komutan.  Şahın karısı Şehriyar, Sözde Kırım ve Osmanılarla  iyi geçinme  için nedenler bulma, sorunlar gidermek için sık sık Adil Girayın yanına gidip görüşme yapıyor, arada sırada Perihan’ı da yanına alıyor. Perihan da Adil Giray’a aşık oluyor: Şehriyar Adile aşık olduğunu söylüyor ama Adil soğuk bakıyor. Perihan’ın aşkına cevap veren Adil’le Perihan’ın birbirine yazdıkları mektupları, belki edebi değerleri yoktur ama, romantik kişiler için  faydalı olur nedeniyle burada birer birer, hiç bir yerini değiştirmeden yayınlayacağım.
Umarım düşündüğüm gibi genç aşıklara ışık tutar, ilham kaynağı olur.

PERİHAN’ IN   ADİL  GİRAY'A   1.  MEKTUBU

“Şiirinizi okudum. Bu hareketinizin sonucunu da biliyor musunuz? Kader, Sizi tutsak düşürmesine karşın, bugün yine koskoca İran’a hükmeden şanlı bir şahın sarayında oturuyorsunuz.. Ev sahibiniz size kendi  şehzadelerinden, kendi akrabasından daha çok saygı gösteriyor. Sizinle resmi anlaşmalara girişmek istiyor. Bunun için de karısını ve kız kardeşini size güvenerek yalnizca odanıza gönderiyor. Siz ise o padişahın kız kardeşine laf atmaktan, aşk cambazlığı  yapmaktan çekinmiyorsunuz. Mutlaka düşünmüş ve tahmin etmişsinizdir ki bu davranışınızın cezası  Kahkaha zindanı değil, idamdır.
Bu denli büyük tehlikeleri göze aldığınızı gördükçe şaşkınlıktan ne diyeceğimi bilemiyorum. Ama ne yalan söyleyeyim, sevincimden de çıldıracağım geliyor. Dünya’da hiçbir gönül yoktur ki, aşkına bundan daha etkili, bundan daha açık bir kanıt göstermiş olsun. Size karşı davranışlarım ortadadır. Sanıyor musunuz ki, yanınıza ilk kez yalnız geldiğim gece, yüz örtümün inceliği, omuz örtümün süsü rastlantıydı. Sanıyor musunuz ki geçen akşam öfkeyle yüz örtümü açtıktan sonra kapamak aklıma gelmedi. Bir kadının yapabileceklerinin en sonu sayılacak derecelerde aşkıma kanıtlar göstermiştim. Gözünüzde hiç birinin değeri olmadı. Siz bana sevginizi, benim için kendi canınızı tehlikeye atarak gösteriyorsunuz. Ben de Size tutsak olurcasına tutulduğum bu kara sevdayı, inşallah  yolunuzda ölmekle, kucağınızda can vermekle kanıtlarım. Fakat ne yazık!... Acaba bir zavallı, gerçek ruhu olan sevgilisinin kucağında can verip de  yaşamakta bulamadığı zevke hiç değilse ölürken  erişebilinir mi? Felekte bu mutluluğu esirgemeyecek denli insaf var mıdır?.
Ah !...Sen  niçin bu memleketlere düştün? Güzel vücudu Tanrı’nın belirme ruhundan yaratılmış bir meleğin, bu kara topraklar üzerinde ne işi vardı? Dünya’ya benim için mi geldin? Tanrı aşkına söyle! Gelişin benim içinse, dünyaya ayak basmanın şerefine ne türlü hediyeler dağıtayım?  Cana cevher demişler. Ama senin gibi kutsal bir konuğun gelişine hediye etmek için o cevherin de  bence hiçbir değeri yoktur.
Bak! Nasıl  deli deli söylenip duruyorum, ya ne  yapayım! Aşkın insanda düşünce diye bir şey bırakmıyor.
Sana henüz sahip olmadım; elimden kaçıracağım korkusu ile perişan oluyorum. Kalbim göğsümden ayrılıp da senin ruhani meclisinin nedimeliği hizmetinde bulunmak, ruhum bedenimden çıkıp da senin ışıktan vücuduna gölgelik etmek istiyor.
Baştan aşağı ışıktan yaratılmış bir güzelliksin. İçindeki  o müthiş ateş  neden ileri geliyor? Şiirini yazarken mürekkep yerine ateş mi kullandın? Her harfi, gönlümü tutuşturmakta aşkınla yarışıyor.
Aşkının havasında, İsa’nın  ölüyü dirilten nefeslerindeki kutsal özellik mi var? Güzel yüzünü görmediğim zamanlar her dakika kahrımdan ölüyorum da, hayalin gözümün  önüne geldikçe  yeniden diriliyorum.
Renk renk süslü güzellikleriyle canlanmış, insan biçiminde bir ilkbahar mısın? Güzelliğinin yansısı gönlümde cilveleştikçe gözlerimden nisan yağmuru gibi  sevinç göz yaşları  dökülüyor; gönlüm, cennet bahçeleri gibi, renk renk, çeşit çeşit güzel çiçeklerle doluyor…
Aşkın dünyada en büyük bir tat olduğunu işitirdim. Ama azabında bile dünyalar değer başka bir tat olduğunu bilmezdim. Sana daha ne söyleyeyim?  Ağzımdan ruhlar coşsa, kalemimden ışıklar aksa, şu andaki mutluluğumu yine de anlatmaya gücüm yetmez. Gel, gel! Göğsümü yar da  kalbime bak! Aşkının orada ne büyük mucizeler yarattığını gör! Dünyada ne denli güzellikler var nasıl bir noktaya toplanmış, nasıl bir tabloya işlenmiş! Ah! Gel, diyorum, ama  nasıl gelebilirsin? Felek gaddarlıkta da başka bir tavır takınmış ; evreni ışıklara boğmak için yaratılan bir güneşi, zulmün zindanının içinde saklıyor. Ama zararı yok, sen bir ruhsun. İsterse üstün örtülü bulunsun. Emellerin seni arayıp bulur ve ayağına denk gelir.
İşte akşama Perihan’ın geliyor. Ama görüşmede zorunlu olarak Şehriyar da bulunacak. Off!... Senin yanında oldukca kara kara hülyalar bile yanımıza yaklaşmaya cesaret edemiyor da baş ucumuzda dolaşan o kabus nedir? Acaba, her anı bir ömre değer aşkımızın zevklerini uykuda mı geçiriyoruz?
Akşam buluştuğumuzda görüşmeyi kısa keselim, erken dağılalım. Şehriyar’ı savdıktan sonra ben tekrar yalnız olarak geleceğim. Güneş kadar yakıcı güzelliğin karşısında kendimi yitirmek, zerre gibi erimek ve ışık alemlerine, hayal alemlerine kavuşmak için geleceğim.
Mektubumu getiren korucu çok yakın adamımdır. Bu gece sabaha dek sizi o bekleyecek. Saat yirmi üçten sonra sarayın içinden ondan başka gören bir göz, işiten bir kulak ve dolaşan bir ayak kalmaz.
Yoksa sen de o zaman uyur musun? Ben düşlerimi süsleyen yüzüne hayalinden daha çok aşık olmasam, bir dakikacık bile gözlerimi kapamak istemez, bütün ömrümü senin hayalinle geçirirdim. Bilir misin ki, seni bir dakikacık düşünmek bile, vücuduma saatlerce uykudan bin kat daha fazla rahatlık, gönlüme bin kat daha fazla dinginlik veriyor. Düşlerimdeki hayalin, hiçbir zaman gözlerimin önünden ayrılmayan hayalinden daha canlı, daha aydınlık ve daha güzel görünüyor.  Bundan dolayı ben, uykuya rahat etmek için değil, seni istediğim gibi görmek, yolunda rahatımı kaybetmek için yatıyorum.
Mektubuma yanıt istemez! Yanına davetsiz gelebilmek rahatlığını bana bırakırsan Perihan’ını bir kat daha mutlu etmiş olursun! Şair değilim ki, o nefis şiirinize karşılık vereyim. Bununla birlikte şu hareketim, gösterdiğim cüretin gerçek bir karşılığı değil midir?
…… Bir yıkıntıya güneş ışınları düşer, ama insanın bakışları gönül bulandırmak korkusuyla yine de bakmak istemez. Siz güneş  görünüşünde bir insan değil misiniz? Kadınlara yakışmayacak yolda, böyle çılgıncasına aşkımı sana açıkladığım için belki!...  Ah belki!... Beni ayıplayacaksın. Ama ne yapayım!... İki yüzlü olmayı, aşkımı söylemekten daha kötü buldum. Aşkımı sana itiraf edişim bir suçsa, ben bu suçu nasıl olsa işleyecektim. Ha bugün işlemişim ha yarın….
Bu davranışım sende nefret uyandırır da aşkımı reddedersen kahrımdan ölürüm. Oysaki aşkımı sana itiraf etmeseydim yine kahrımdan ölecektim. Böyle iki türlü ölüm arasında kalmış bir zavallının canını kurtarmak için ufacık iltifatlı bir bakışınız yeterli
Bilmem beni böyle nasıl büyüledin

Reside kaar bicayi kikofr eğer nebud
 Tora perestem o goftyem: hoda-yi men inest”

“İş öyle bir duruma geldi ki, eğer dinden çıkmak olmasaydı, sana tapar ve işte benim Tanrım budur, derdim.”
                                                                                             
                                                                                                      PERİHAN

MİLLİ BAYRAMLARIMIZ

  CUMHURİYET Burhan Bursalıoğlu Bu gün Cumhuriyetimizin 99. Yıl dönümü. 99 yıl önce bugün, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşla...