4 Şubat 2012 Cumartesi

KIRTASİYECİLİK




KİMLİK  NUMARASI
 Burhan Bursalıoğlu

Merhabalar:
Bundan bir kaçgün önce, Ankara'dan bir arkadaşım,  YURTİÇİ KARGO vasıtasıyla bir kitap gönderdi. Eve kadar getirdiği kargonun teslim muamelesini yaparken, bende  paketi aldım kitaplığın üstüne koydum. Muamelenin bitmesini beklerken,  kargo görevlisi  bana,
- Abi  vatandaşlık, yani kimlik numaranızı söyler misiniz demez mi.
-Neden? dedim.
-Öyle efendim .
- Nasıl öyle?
- Patronlar öyle bilgi verdiler. Kimlik numarasını almadan koliyi teslim etmiyoruz.
- Bak oğlum, nüfus kağıdımı gördün mü?
- Gördüm.
- İrsaliyedeki teslim edeceğin isimle örtüşüyor mu?
- Evet.
- O ben miyim?
-Evet sizsiniz.
- Adım ne?
- Burhan Bursalıoğlu
 -İmzamı aldın mi?
- Aldım
- Tamam, ben de koliyi aldım, hadi güle güle.
- Gitmem efendim, koliyi verin.
- Niye veriyim arkadaş, bütün bunlar kimlik numarası için mi?
- Patronum bana kızar. Kimlik numarasını ya  verirsiniz, ya da koliyi.
Al başına belayı.
-Bak oğlum, kimlik numaramı verdim, diyelim ki sen dolandırıcı, sahtekarın, kaçakçının,  esrarkeşin birisin. Bu numara ile her kötülüğü yapar mısın. ?
- Haklısın ama koliyi verin.
 - Anlaşıldı seninle işimiz var. Yurtiçi kargonun genel merkezinin numarasaını biliyor musun?
- Hayır, patronun numarasını biliyorum.
- Ver  bakayım.
Patrunun   numarasını aradım. Genç bir bayan çıktı. Patronu istedim. Benim dedi.
Patroniçeye olayı harfi harfine anlattım, olası zararlardan bahsettim,kolinin sahibi ben olduğuma göre ve kendimi nüfus kağıdımla ispat ettiğime göre iş bitmiştir. Görevli ısrarda. Kimlik numarası  ısrarı yersizdir, dememe rağmen, patroniçe," haklısınız ama yarın bir olay olur da şikayet olursa mesul duruma düşeriz, hesap veremeyiz. Onun için kimlik numarası şart.  - İleride benim başıma birşey gelirse sorumluluğu alır mısınız? dediğimde,  Bunu biz istemiyoruz. Kanun koyucu böyle istiyor " diyerek topu kanun koyucuya attı.
Anladım ki bunlarda emir kulu. Verdim numarayı, çocuğu da uğurladım.
Düşünüyorum da, kimlik numara uygulaması, işlerin   resmi dairelerde  kolaylaşması için iyi bir düşünce. Özel sektörde, benim kimlik numaramı vermekle ne faydam olacak, veya hangi işim kolaylaşacak.? Kargodan bir kitap almak için kendimi ispat ediyorum ama, kimlik numaram benden ileri  ve daha itibarlı.Yuıkarıda da söylediğim gibi , dolandırıcının eline geçse her türlü kötülüğü o numara ile yapabilir. Yapılmıyor mu? Hem de çok.
Devlet dairelerinde, bankalarda kullanılıyor. Onlar  resmi kuruluşlar. Ama özel sektore güvenmek mecburiyetinde miyim?
Bir zamanlar, Devlet Dairelerinde hem kimlik hem de vergi numarasını istiyorlardı. Nüfus kağıdıyla kendimizi ispat edemiyorduk. "Yaşar ne yaşar ne yaşamaz"  gibi.
Yetkililer bu işi ele almalı ve bazı kısıtlamalar getirip, özel sektörle vatandaşı  karşı karşıya getiren bu uygulamadan vazgeçirecek değişiklikleri yapmalılar.
Korkarım yakında ,  özel sektör vatandaştan  E - Devlet numarasını da isyecektir.



2 Şubat 2012 Perşembe

ATATÜRK

ATATÜRK  KİMDİR

Burhan Bursalıoğlu

Atatürk'ü   daha iyi tanımak, tanımayanlara anlatmak amacıyla bloguma 4 bölümden oluşan video  koydum. Umarım işe yarar.


 
                                                ATATÜRK  KİMDİR : Bölüm:1 -


                                    
                                               ATATÜRK  KİMDİR : Bölüm:  2 -


                                              ATATÜRK  KİMDİR : Bölüm: 3 -


                                              ATATÜRK  KİMDİR : Bölüm: :  4-

1 Şubat 2012 Çarşamba

MİLLİ BAYRAMLAR



 ATATÜRK  VE  19  MAYIS



 19 MAYIS  ATATÜRK'Ü  ANMA  GENÇLİK  VE  SPOR  BAYRAMI  Bütün statlarda iptal edildi.

Burhan Bursalıoğlu
    



29 Ocak 2012 Pazar

E Ğ İ T İ M





           OKULLARDA  ŞİDDET
Burhan Bursalıoğlu

2011-2012 öğretim yılının birinci dönem  tatili başladı,  bir hafta da geçti.
Bu kar, soğuk, kışın ortasında tatillerine kavuştular, ama ne kavuşma. Dışarıya çıkamıyorsun, bir yere gidemiyorsun.  Öğrenciler 15 günlük dinlenmelerini evde  yapıyorlar. Bilgisayarın başında saatlerce maosu tıklayıp duracaklar. Olmayanlar veya bilgisayar müptelası olmayanlar, ellerinde kumanda televizyonun kanalından kanalına gezip duracaklar.  Bunları da sevmeyip, kitap okuma alışkanlığını kazananlar en karlıları olacaktır. Bol bol kitap okuyup ödevlerini hazırlayacaklardır.
Bu arada, bazı gruplar, tüm imkanlarını   zorlayarak  gezi ye gideceklerdir. Bu geziye katılanlardan bir grup  öğrenci , öğretmenlerinin nezaretinde  Uludağ’a çıkarlar.  Dönüşte, yolun yarısında, birkaç öğrenci otobüste sigara içer. Şoför tepki gösterir. Kafile başkanı öğretmen müdahale eder ve atışma başlar. Öğretmen otobüsü durdurur,  10 öğrenciye  ceza olsun diye  otobüsten indirir  Otobüs hareket eder.  10 öğrenci dağ başında, karda , tipide ve vahşi hayvanların bölgesinde yapa yalnız kalırlar. Nitekim vahşi hayvanların saldırısına uğradılar. Ama kalabalık oldukları için hayvanlar  uzaklaşmışlar. 2 saatlık yol teperek şehre inmişler. Sonra, kendi imkanları ile İstanbul’a varmışlar.

M.E.B. Ömer DİNÇER

Kafile başkanlığı yapan öğretmen, sorumlu olduğu 10 öğrenciyi dağ başında bırakabiliyorsa, bu öğretmen ya çok cesur, ya güçlü bir arkası var veya  bir tahtası eksik.
Ortada bazı suçluların olduğu kesin. Kim bunlar? Düşünelim.
Bu geziyi okul tertip etmiştir.Çünkü, görevli bir öğretmen var. Öğretmeni görevlendiren okul idaresi veya okulun gezi kolu, okul müdüründen onay alarak görevlendirmiştir.  Aslında bu tür kent dışı gezilerde, plan program yapılıp, katılan öğrenci sayısı, vasıtanın şoförü, plaka numarası, kafile sorumlusu ve Okul müdür veya yardımcılarından birinin de katılacağı görevlinin kimliği, kalkış ve varış saatlerini de kapsayan ek evraklarla birlikte Valilikten onay alınır. Bunlar muhakkak yapılmıştır. Ancak kafilede tek öğretmen görüyoruz. Müdür veya  müdür yardımcısı yok.  Görevlendirilen öğretmen bu işin  sorumluluğunu taşıyamayacak kadar tecrübesiz ve yeteneksiz. Böyle bir öğretmeni tercih eden idare sorumlu dur. Dağ başında kalan öğrencilerin başına bir şey gelmiş olsa idi, kusurlu yalnız öğretmen değil, müdür de kusurlu olacaktı. Çünkü, bu olayda müdürün de deneyimli olmadığını sezinliyorum. Burada öğretmen kadar idare de  kusurludur.



ERKEK  HAKİMİYETİ

Yolda bırakılan 10 öğrencinin hiç mi kusuru yok. Var tabii. Ama , kusurları ne kadar olursa olsun, onların cezası  dağ başına bırakılmak değildir. Disiplin  suçu işlemişlerse, okula sağ salim gittikten sonra, rapor edilir ve öğrenciler disipline verilir. Cezayı disiplin kurulu verir. Öğretmen değil.
Olay  otobüste sigara içmekle başlıyor. Bu bir suç. Lise öğrencisi, kurallara uyarak sigara içebilir.  İçmese daha iyi ama, bence yine de okul idaresinin onları başı boş bırakması  kötü alışkanlıklara başlama nedenidir.
Lise son sınıfa gelen öğrenciyi,  üniversite hazırlığı için  dershanelere devam etmeleri için, sınav günleri hariç,  bir yıl izin veriyor. Devamsızlığını da takip etmiyor. Öğretmen sınıfa girdiğinde , dörtte bir öğrenciyle karşılaşıyor.  Gerisi dershanede veya  sokaklarda.Okullar, dershanelerin verdiği bilgileri veremiyor mu? Yoksa, okullar dershanelerin kazancına  katkıda mı bulunuyor? Bu nasıl bir sistem, nasıl bir eğitim?  Dersi dershane verecek, sınavı okul yapacak, dershane parayı alacak, okul sahibi ve  Devlet,  okuldaki öğretmenin maaşını verecek. Böyle bir düzen  nerede var? Diplomayı da dershane versin, okulun kapısına da kilit vurulsun.  Milli Eğitim Bakanı da rahatlasın. 
Açıkça belirtmek lazımsa, Türkiye’de eğitim sistemimiz bitmek üzere. Bir defa, “Milli”lik kalmadı. Bakanlığa gelen her kimse, kendi kafasına göre yasa çıkartıyor, tebliğler yayınlıyor,  kararnameler neşrediyor,  işine gelmeyen ders konularını kaldırıyor, yerlerine  yeni konular koyuyor, ders iptal ediliyor, yerlerinr  yeni ilgisiz dersler konuyor. Bakan bey Arapları çok seviyor, Arapça dersi koyduruyor. Askerleri sevmiyor, askerlik dersini kaldırıyor. Bayramları sevmiyor, kalkmaları için teşebbüste bulunuyor. Anıtkabir’i botanik bahçesi yapmak için planlar yapılıyor.Daha neler, neler… Türkiye’de “kişisel eğitim” dönemi yaşıyoruz.
Veli- idare – öğretmen üçgeni  koptu.  Veli , çocuğunun nerede olduğunu bilemiyor. Ne yaptığını bilmiyor. Okul çocuğun dershanede olduğunu zannediyor. Kopukluk yine yönetmeliklerin yetersizliğinden kaynaklanıyor. Bu nedenledir ki, , hiçbir devirde görülmemiş, okula saldırılar oluşmaktadır. Okulun öğrencisi olup, idare odalarına kadar girip, müdür ve yardımcılarını tehdit etmek, saldırmak, yaralamak, sınıflara girip öğrencileri etkisiz hale getirmek, yaralamak, silahla ateş etmek, dövmek , öldürmek fiillerini  görüyoruz. İki kız öğrenci koridorda çarpışıyor, kavga çıkıyor, aileler işe karışıyor ve birbirlerine giriyorlar. Okulda bileğine güvenenlerin  çete kurarak haraç toplama girişimlerinde bulunmaları, bir yerde maganda kültürünü geliştirme özlemleri duyma uygulaması. Yapılan istatistiklerde, 1000 öğrenciden sadece 7 si kütüphaneye gidiyor. Lise öğrenci,lerinin % 86 sı sigara kullanıyor. % 42 si de hap kullanıyor. Bunları okul idaresi veya velileri biliyor mu acaba?
 Öğrenciler sabırsız, tahammülsüz, saldırgan olmuşlar. Çocukların  bu hale getirilmesinde  elbette etkenler çok.  Sayılamayacak kadar çok.
Okul disiplin yönetmeliği başta olmak üzere,  yanlış pedagojik uygulama, erkek öğrencilerin egemen olma  ideolojisi, Sınıfsal baskılar, milliyetçilik ve ırkçılık, ekonomik ve toplumsal baskılar, gelir dağılımının adaletsizliği, ailelerin cahilliği, eğitimsizlikler veya düşük eğitim kültürü, bundan doğan aile içi şiddet, kavga ve boşanmalar, yazılı ve görsel  medyada,   korkulu, saldırılı, kavgalı, işkenceli, ölümlü  sahnelerin dopdolu olduğu diziler ve filmler kanalıyla  şiddeti özendirmesinde de katkı  payı çok  fazla. Onların  yayınları da engellenemiyor.
Toplumumuz ,daha doğrusu gençlerimiz Türk Ulusuna,  gelenek ve göreneklerimize  ve Atatürk Gençliğine yakışmayacak şekilde gelişiyor.  Bunun düzeltilmesi, arzu edilen bir gençlik ve gelecek istiyoruz. O da Miili Eğitimden geçmektedir.
Atatürk  Müspet Bilimlerin temellerine  dayanan, güzel sanatları seven, fikir terbiyesinde olduğu kadar beden terbiyesinde de kabiliyeti artmış ve yükselmiş olan, erdemli, kudretli, bir nesil yetiştirmek,  ana siyasetimizin açık dileğidir.” diyor. Atamızın dileği yerine getirilmelidir.  Aksi halde, iflas eden bir eğitin yetiştirdiği gençlik ve toplumda, başka milletlere yem olur.

23 Ocak 2012 Pazartesi

DOST SANDIĞIMIZ DÜŞMANLAR



Okuma Fırsatı olmayanlara ...

Posta gazetesi Yazarı Candaş Tolga Işık, Abdullah Öcalan’ı İmralı’da
karşılayan ve sorgusunu yapan
Jandarma İstihbarat Albay Hasan Atilla Uğur’un 'Abdullah Öcalan’ı Nasıl Sorguladım?'
isimli kitabından, kendi kösesinden " ÖZET" vermiş..

Öcalan’ın ifadesindeki 'PKK'ya hangi devletler ne yardımı yapıyordu'
bölümlerine işaret eden Işık,
PKK'ya yardim etmeyen tek devletin Libya olmasına dikkat çekiyor.
ÖCALAN ANLATIYOR İşte Apo'nun kendi cümleleriyle PKK ve 'dış bağlantıları'...

Yunanistan: "En başından beri hep çok iyi destek aldık. Kamplar,
askeri ve maddi destek, teknik sabotaj,
orman yangını eğitimlerini bizzat Yunan istihbaratı verdi."

ESAD'LA BIZZAT GÖRÜSÜYORDUM
Suriye: "Hafız Esad'ın kardeşi Cemil Esad'la bizzat görüşüyordum.
Suriye'de kamplar açtık. Suriye devleti
örgütlenmemize izin vermişti. Maddi gelir elde etmemize engel
olmuyorlardı. Sinir geçişlerinde kolaylık
sağlıyorlardı. Suriye'de yıllık 1 milyon dolardan fazla gelir elde
ediyorduk. Zaman zaman Muhaberat’ın
(gizli servis) arabalarını kullanıyorduk."

Iran: "Gizli servis Ittiaat'tan Sait isimli bir şahısla irtibat
halindeydim. Bize silah, SAM7 füzeleri ve lojistik
destek sağladılar. Bir hastane, 3 de kamp kurmamıza izin verdiler.
Silah ve hayvan ticaretinden pay alıyorduk.
Gelirimiz Avrupa'dakine yakindi."

Bulgaristan: "Bir eğitim bürosu açtık... Gizli servislerinin haberi
vardı... Ses çıkarmıyorlardı."

PATLAYICILARI SIRBİSTAN'DAN ALIYORDUK
Sırbistan: "Ellerinde Strella Füzesi vardı. 20 adet satın aldık.
Sırplar sonra çok daha fazlasını bize destek
amacıyla parasız verdi. Füze eğitimlerini de onlardan aldık. TNT, C-4
gibi patlayıcıları Sırbistan’dan sağlıyorduk."

Romanya: "Bükreş’te evlerimiz ve derneklerimiz bulunuyordu. Devlet
bize serbesti sağlamıştı. Türkiye'den
katılanların ilk eğitim yeri Romanya’ydı. Romanya istihbarat servisi
bize telsiz, dürbün, gece görüş cihazı gibi
teknik malzeme verdi."

Almanya: "Gizli servisle görüşüyordum. Parlamentodan da beni ziyarete
gelenler olurdu.
Örgüt yöneticisi Kani Yılmaz’ın sığınma talebini kabul edip, pasaport
verdiler. Her anlamda güçlü olduğumuz bir yerdi."

İngiltere: "Bizim konumuzda en akilli davranan ülkeydi. Hiç direkt
siyasi ilişki kurmadılar. Ama gizli olarak en
büyük desteği İngiltere’den alıyorduk."

Hollanda: "Bizim üslenme ve eğitim alanımızdır. En çok destek ve para
bulduğumuz ülkedir."

Fransa: "Bize her zaman çok yakın oldular!"

Amerika: "Bir temsilci atadık. Dernek kurdular. Ayrıca bir enformasyon
büromuz vardı. Zaman zaman oradaki
düşünce kuruluşlarından destek aldık."

PKK'YA SICAK BAKMAYAN TEK ÜLKE
Libya: İsçiler arasında iyi örgütlenmemiz vardı. Yılda 500 bin dolara
yakın bağış topluyorduk. Ama Libya devleti
ile aramız iyi değildi. Her türlü imkanları olmasına rağmen bize araç,
gereç, silah ve malzeme vermediler.
Defalarca talebim oldu ama Kaddafi bize hiç sıcak bakmadı."

*
Okurken tüyleriniz diken diken oluyor...

Türkiye'de kan dökmek için ilan edilen 'çok uluslu' seferberliğe mi
yanarsınız yoksa tek 'dost'umuzun Kaddafi oluşuna mi?

Hâlâ "PKK 27 yıldır neden bitirilemedi?" diye sormaya gerek var mi?


18 Ocak 2012 Çarşamba

GÜNCEL



 BİRKAÇ  GELİŞME VE  YORUM

 Burhan Bursalıoğlu


Son bir haftadır Ülkemizde birbiriyle alakası olmayan, ama kimisi göz yaşı döktüren , kimisi güldüren, kimisi,  düşündüren , kimisi de “bu duruma nasıl geldik” deyip geçmişin muhasebesine iten olaylar oldu.
Bunlara kısa kısa değinip,   kısa yorumlarla hatırlatmak istiyorum.

İLKER BAŞBUĞ

Türk Silahlı Kuvvetlerinin en tepesinde, iktidarla birlikte kardeş kardeş görev yapan ve 700 bin  nüfuslu Silahlı kuvvetlere  komuta eden emekli, Genel Kurmay Başkanı İlker Başbuğ  “kaçar “ gerekçesiyle “         Terörist başı” lakabıyla,  “ İnternet  Andıcı  soruşturması kapsamında tutuklanmasına karar verildi.
Aslında, kanuna göre, Genel Kurmay Başkanları  suç işlemişse Yüce Divanda  yargılanması gerekir. Özel Mahkeme bu isteği de reddetti.
Şimdi düşünelim. 700 bin kişilik silahlı bir  ordunun başında bulunan bir komutan istese her şeyi yapamaz mı?  Kim karşı koyabilir?  60 da, 72 de , 80  de gördük. Kımsenin sesi çıkmadan, gık demeden  bir gecede yönetimi ele geçirdiler. Başbuğ da isteseydi yapardı. Kime karşı? Birbirine saygılı, iyi geçinen   yönetime karşı mı? Acaba bizim bilmediğimiz bazı şeyler mi var ki Başbuğ’u tutukladılar?   Cezayı gerektiren, işlenmiş bir suç varsa kimse cezasız kalmasın.  Milletin hafızasında istifamlara yer vermeyecek şekilde açıklamaların yapılması  gerektiğine inanıyorum.

19  MAYIS

Milli Eğitim Bakanlığı’ nca  19 Mayıs Atatürk’ü Anma , Spor ve Gençlik Bayramı’ nın statlarda yapılmamasına karar verilmişti. Bununla ilgili düşüncelerimi yazmıştım.
Bakanlıktan ve yetkili ağızlardan gerekçeler ileri sürülüyor. Efendim havalar soğuk muş, çocuklar üşür müş, gösteriler okullarda olursa daha çok insan seyredermiş, masraf daha az olurmuş, her okul değişik gösteriler yaparmış, öğrenciler derslerden geri kalıyormuş  gibi.
19 Mayıs gösterilerini lise öğrencileri yapmaktadır.  İlköğretim öğrencilerinin 23 Nisan’da yaptığı gösteri tarihinde, havalar daha soğuk olmasına rağmen, o küçük çocuklar  üşümüyor da, havaların ısındığı bir tarihte en az  17 yaşında olan delikanlılar mı üşüyecek? Statlarda yapılan gösterileri 70 milyon insan televizyonlardan  ve her biri en az 20 bin kişi alan statları dolduran insanlar seyrediyor. Bir okul bahçesine kaç kişi gelir?  Sayın Ömer Dinçer,  Okulda,  kendi  çocuklarının yaptığı gösterilere mi gider, yoksa Ankarada statda yapılan gösterileri mi tercih eder?  rAnlamadığım diğer bir husus ise, neden Ankara stadı gösterilere açık da, diğer illerdekiler yasaklı? Yasaksa her ilinki yasaklanmalı.  Lise öğrencilerinin çoğu zaten okullara gitmiyor. Özellikle son sınıfların hepsi dershanedeler. Bu da ayrı bir soru. Üniversiteye hazırlanan öğrenci dershaneye eksik bilgilerini tamamlamak için gider. Yoksa tüm seneyi dershanede geçirmek için değil. 

RAUF  DENKTAŞ

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ilk Cumhurbaşkanı, Mücahit, Kıbrıs  Kahramanı, Vatansever, Büyük Devlet  Adamı, efsane  Rauf Denktaş  13 Ocak 2012 Cumartesi günü vefat etmiştir.
Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yas ilan edildi. Bayraklar 3 gün yarıya indirildi. 
Hayatı mücadele, hapis ve sürgünde geçen Denktaş,  cemaatten  Kıbrıs Türk halkını yarattı.  Londra Konferansı ve ardından, New York’ ta Güvenlik Konseyinde yaptığı bir konuşma nedeniyle dönüşte Kıbrıs’a sokulmadı. O tarihte Kıbrıs’ta  Rum yönetimi vardı.  TOROS kod adlı Rauf Denktaş  1962 yılında Türkiye’ye gelerek  4.5 yıl sürgün hayatı yaşadı. 1967 yılının sonlarına doğru, bir sandalla kaçak olarak  Kıbrıs’a çıkmak isterken yakalanıp 12 gün hapishanede yattı.   Rum yönetimi tarafından tekrar Türkiye’ye iade edilen Denktaş, 1968 de Kıbrıs’a döndü. 1973 de , Cumhurbaşkanı Rum olan yönetim seçimlerinde, Cumhurbaşkanı yardımcısı seçildi.

1974 yılında   Başbakan Bülent Ecevit’ in emriyle yapılan Kıbrıs Barış Harekatı sonucunda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ( KKTC)  kuruldu ve Denktaş  ilk kurucu Cumhurbaşkanı seçildi.  2005 yılına kadar yapılan Cumhurbaşkanlığı seçimlerini  kazandı. 2005 yılında yapılan seçimlerde  Mehmet Ali Talat'a  karşı kaybetti ve 2005 de tamamen emekliye ayrıldı.
88 yaşında vefat eden Denktaşın üçü ölü 6 çocuğu var.
Allah Denktaş’ gani gani rahmet etsin, tüm Türk lerin başı sağolsun. Ailesine de sabir diliyorum.

ASLI  NEMUTLU


Milli kayakcımız Aslı Nemutlu Erzurum  Konaklı kayak merkezi tesislerinde antrenman yaparken , kayaklardan birinin ayağından çıkması sonucu düşerek kenarda tahta bariyerlere çarpıp hayatını kaybetti.
Sporla ilgili yazdığım bütün yazılarımda şunu soruyorum: Birçok ülkenin gıpta ettiği, üç tarafı denizle çevrili bir ülkeyiz. Neden  deniz sporlarında ülkeler arası başarıya ulaşamıyoruz?. Kış sporları için dağ ve karımız varken , neden başarılı olamıyoruz.?  Dünyanın bir numarası iken, güreşte neden eski başarılara ulaşamıyoruz? Neden atletizmde madalyalar alamıyoruz? Neden, neden, neden?
Görüyorsunuz,nedenler ortaya tek tek çıkıyor.  Emniyet tedbirleri yeterince alınmıyor.  Sağlık görevlileri yok. Ambulans yok. Tesis yapılıyor,  emniyet ve sağlık  düşünülmüyor. Aslı’nın çarptığı tahta bariyerler, plastik veya ağ olsa idi, bugün Aslı yaşıyor olacaktı. Bu tür vahim olaylar da sporcu yetişmesini engellemektedir.
 Federasyon  bariyerlerin tahta veya demir borulardan olmayacağını bilmiyor mu? Biliyordur muhakkak.  Peki neden yapmadı? Spor Bakanımız bunları kontrol etmiyor mu?  Ambulans olsa idi müdahalede geç kalınır mıydı? Neden bunlar  yapılmıyor? Kulaklarına küpe olsun.
Aslı defnedile 5 gün oldu. Yetkililerden ses çıkmadı. Görevliler hesap vermeliler.
  Savcılarımız bu olayın peşine düşmeliler.

LEFTER  KÜÇÜKANDONYADİS


Fenerbahçenin ve Türkiye’nin  “Ordunaryus” lakaplı Milli futbolcu Lefter Küçükandonyadis ‘i  87 yaşında iken, 13  O cak, C uma günü  kaybettik.
Tüm Fenerbahçelilere, sporseverlere, ailesine başsağlığı ve sabır   diliyorum.

ÇOK  KOMİK


Mudanya Devlet Hastanesi'nde görevli Op. Dr. İlker Şahin, 21 Aralık’ta hastanede Noel Baba kıyafeti giydikten sonra, bazı personelle birlikte, hemşire Aysun Kaya'nın hasta olan küçük kızına evinde moral ziyaretinde bulundu. Hastanede Noel Baba kıyafetiyle dolaştığı için doktor ve 14 hastane personeli hakkında soruşturma açıldığı iddialarının basında yer alması ülke çapında büyük ses getirdi.
Daha sonra, tepkiler üzerine  yapılan  açıklamalarda, işin tatlıya bağlandığı ve İlker Şahin’in görevinde olduğu açıklandı.

 ATATÜRKÇÜLÜK TÜRKİYE’Yİ GERİ BIRAKTI (!)


Birkaç gün önce, Cumhurbaşkanı  Abdullah Gül tarafından,  “Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurulu”  üyeliklerine atama yapılmıştı.  Bu atamalar  Kamu oyunda tepkilere neden olmuş, günlerce gazete sayfalarını işgal etmişti.
Bunlardan birisi de  Prof.Dr. Mümtaz’er Türköne idi.  
Türköne bir müddet sonra istifade ederek, Adana kitap fuarında istifasının nedenini açıkladı.
“Atatürkçülüğün mevcut haliyle Türkiye’i geri bıraktıran, çağ dışı, medeni dünyaya aykırı, bir tür yobazlık olduğunu söylemek, öbür taraftan da Atatürk’e sahip çıkmak sanıyorum Türkiye’nin fikir gündemine girmesi gereken bir ayrımdı. Bunu yaptım. Düşüncemin hedefine ulaştığını düşünüyorum. Bu şekilde bu atama işlevini yerine getirmiş oldum diye düşündüm ve istifa ettim Türkiye Anayasasını yaparsa, herkes nerede olduğunu bilecek, herkes haddini, hududunu bilecek.”
Porf. ve Dr. Olmuş,  Cumhuriyet dönemi çocuğu.  Atatürk İlke ve İnkilaplarının  nimetlerinden istifade ederek okumuş, yetişmiş, aile sahibi olmuş, özgürce yetişip   kariyer sahibi olmuş  bir vatandaş.  Şimdi çıkmış “Atatürkçülük Türkiye’yi geri bıraktı, bu yobazlıktır, çağ dışılıktır” Daha ileri giderek,  “Atatürk’e sahip çıkmanın, Türkiye’nin fikir gündemine girmesin gereken bir ayrım olduğunu ve bunu  başardığını” öğünerek söylüyor. Her fırsatta da “Atatürkçülüğü  hakaret sayan” bir zihniyet sahibi.
Kendisi gibi sakal bırakmak mı, şalvar giymek mi, fes giyip eline 99 luk , yumurta büyüklüğünde taneleri olan tespihle, fes ve sarıkl  sokaklarda gezmek mi, peçeli, çarşaflı, kadın mı erkek mi olduğu belli olmadan  kocasının  10 metre gerisinden gitmek mi,  pancurlardan dışarıyı seyretmek mi, “Boşol” dendiği zaman eşini kapıya bırakmak mı,  dört kadın almak mı,  eşini köle gibi  gören bir zihniyet oluşturmak mı,  Sakallı, eli sopalı, falaka eğitimi mi, elektonik aletlere, TV ye “Gavur icadı “ deyip evine sokmamak mı, yoksa, bir hanedan sülalesine biat edip devleti yönetmek mı dir  medeniyet? Türköne göre bunlar mıdır medeniyet. Eğer bunlarsa, Atatürkçülük, Türkiye’yi geri bırakmak, çağ dışı ve yobazlıktır.
Türköne iyiki Atatürk’ün kurduğu bir kuruluşun yönetiminden  istifa etti.  Oraya, bu tür bir zihniyetin yakışmayacağını herkes taktir eder.
Atatürk’e sahip  çıkılmamasını dolaylı olsa da apaçık söylüyor.  Şunu asla unutmasını istemiyor, kafasının bir köşesine çıkmayacak şekikde çivilesin.
Atatürk sevgisi, Atatürk coşkusu, Atatürk özlemi, Atatürk eser ve emirleri asla, ama asla bu Milletin kalbinden söküp alınamayacaktır.  Hayatını hiçe sayarak bu Ulusu  yoktan var eden Atatürk için,bu Millet  hayatını feda etmeye hazırdır.
 Türköne gibi kişiler, gittikleri karanlık tunelden bir an önce çıkıp Atatürk aydınlığına kavuşmalılar. 


'Yıkın Heykellerimi'

* * *

"Ey milletim,
Ben, Mustafa Kemal'im...
Çağın gerisinde kaldıysa düşüncelerim,
Hâlâ en hakiki mürşit, değilse ilim,
Kurusun damağım, dilim.
Özür dilerim...
Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


*

Özgürlük hâlâ,
En yüce değer
Değilse eğer...
Prangalı kalsın diyorsanız, köleler...
Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


*

Yoksa, çağdaş medeniyetin bir anlamı,
Ortaçağa taşımak istiyorsanız zamanı,
Baş tacı edebiliyorsanız
Sanatın içine tüküren adamı...
Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


*

Yetmediyse acısı, şiddetin, savaşın.
Anlamı kalmadıysa
Yurtta sulh, dünyada barışın.
Eğer varsa ödülü, silahlanmayla yarışın.

Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


*

Özlediyseniz fesi, peçeyi.
Aydınlığa yeğliyorsanız, kara geceyi.
Hâlâ medet umuyorsanız
Şıhtan, şeyhten, dervişten.
Şifa buluyorsanız,
Muskadan, üfürükçüden...
Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


*

Eşit olmasın diyorsanız, kadınla erkek...

Kara çarşafa girsin diyorsanız,
Yobazın gazabından ürkerek...
Diyorsanız ki, okumasın Kadınımız, kızımız;

Budur bizim alın yazımız...
Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


*

Fazla geldiyse size,
Hürriyet, Cumhuriyet...
Özlemini çekiyorsanız,
Saltanatın, sultanın...
Hâlâ önemini anlayamadıysanız,
Millet olmanın...
Kul olun, ümmet kalın,
Fetvasını bekleyin, Şeyhülislamın...
Unutun tüm dediklerimi.
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi.
RAHAT BIRAKIN BENİ..."


S. Apaydın





13 Ocak 2012 Cuma

Milli Bayramlarımız



 19 MAYIS GÖSTERİLERİNE HASRET Mİ KALACAĞIZ?

Burhan Bursalıoğlu

Milli Eğitim Bakanlığı yeni bir  karar almış.  19 Mayıs Atatürk’ü Anma  Gençlik ve spor Bayramı gösterileri,  Ankara hariç tüm illerde, statlarda değil, okullarda  yapılacakmış.
İşte karar:
Artık bu tür güzel gösterilere hasret kalacağız

“Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü, 81 ilin milli eğitim müdürlüklerine gönderdiği yazı ile 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı törenlerinde, yönetmelikte yer almayan senaryo, değişik renk ve nitelikte gösteri ve fon çalışmaları gibi etkinliklere yer verilmemesini, kutlamaların sadece okullarda yapılmasını ”

Yine şaşırtıcı, gerçekten gündemden düşmeyecek olan bir karar.
Cumhuriyet Bayramı gösterilerinin 2010 da iptal edilmesi, 30 Ağustos Zafer Bayramının , geçiş törenlerini iptal edilmesinden sonra şimdi de bu.
Ya bu  kuleler...

Bu bayramın  anlamı nedir ki, kısıtlanıyor?  

 Birinci Dünya Savaşı'nda yenik sayılan Osmanlı İmparatorluğu'nun, bir yandan egemenliğine son verilirken öbür yandan da Anadolu'nun şehir ve kasabaları birer birer düşman saldırısına uğruyordu.. Türk Ulusuna yakışmayacak bir senaryo oluşmuştu.
Bu senaryoyu içine sindiren de vardı,  isyan eden de vardı. İsyan edenlerden biri de Mustafa Kemal Atatürk’tü.  Mustafa Kemal Atatürk,  devlet olarak egemenliğini yitirmiş, yıpranmış, hatta bitmiş  Osmanlı İmparatorluğunun yerine,  genç, modern, Türk ulusuna yakışır  demokrat, halkın kendi kendini yönetecek,  itibarlı, saygın, daha öncesi yurdumuzun toprak bütünlüğünü korumak amacıyla  Anadolu’ya geçip, bir devlet kurmayı kafasına koymuştu.  Bunun için 19 Mayıs 1919 da , Bandırma vapuruyla Samsun’a çıktı. 
Dünyanın neresinde bu düzen ve görüntü var?

Türk Ulusunun  yaşam başlangıcı, oksijen almaya başlaması, damarlarındaki kanın faaliyete geçerek dolaşmaya başlaması tarihi 19 Mayıs 1919 dur.
19 Mayıs, Mustafa Kemal’in giriştiği iç ve dış  düşmanlarla  savaşın başladığı tarihtir. Mustafa Kemal’in  kurduğu Türkiye Cumhuriyeti Devletinin  temel atma tarihi 19 Mayıs’tır.
Atatürk’ün kurduğu bu genç ve dinamik devletin geleceğinin garantisini gençlere olan güveni nedeniyle, onlara emanet etmiştir. Gençlerin beden ve ruh sağlıklarını koruyacak çalışmalarını, her yıl, gösterilerle halka,  bir bayram şenliği içinde   sunmayı  istemesi nedeniyle 19 Mayıs’ı gençlere “Gençlik ve Spor Bayramı”  olarak armağan etmiştir.
Gençlik , Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü anmak, Onu sonsuza  kadar yaşatmak amacıyla bu bayramın adını “Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı” olarak değiştirmiş ve her gösteri öncesinde  Atatürk’ e olan  bağlılığını ve  verdiği sözü şu and la dile getirmektedit.
Kızlarıomızın gurur veren gösterileri.

Ey Büyük Atam,
Türk gençliği olarak, hürriyetin, bağımsızlığın, egemenliğin, Cumhuriyetin İnkılaplarının yılmaz bekçileriyiz.
Her zaman, her yerde her durumda, Atatürk ilkelerinden ayrılmayacağımıza, çağdaş uygarlığa geçmek için; bütün zorlukları yeneceğimize namus ve şeref sözü verir, kendimizi Büyük Türk Milletine adarız.

Dalgalan , sen de şafaklar gibi ey şanlı Hilal...


Şimdi bu bayramın  gösterileri, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kısıtlanmaktadır.
Aslında  bu kısıtlama veya alınan karar,   bu güne kadar, yavaş yavaş,  alıştıra alıştıra, kademeli olarak, sabırla, uygulanan bir  planın maddelerinden olsa gerek.
Çünkü, Türk Eğitimine yapılan müdahaleler, Türk kurumlarına yapılan değişiklikler gözden kaçmamaktadır.
İlkokul kitaplarındaki Atatürk resimlerinin  bazılarının kaldırılması, konuların iptal edilmesi, laikliğin tartışmaya açılması, Üniversitelerde türbanın serbest bırakılması, hatta ilk okulların  bazılarında türbanlı öğrencilerin görünmesi,  Kız öğrencilerin kıyafet ve etek uzunluğu ayarlanması, bazı okullardaki idarecilerin, kız ve erkek öğrencilerin bir araya gelmemeleri için yasak koymaları,sonradan  gördükleri tepki nedeniyle kıvırmaları,  Kitaplardaki Atatürk İlke ve İnkilapları konularının kaldırılması,ilkokullardaki Atatürk köşelerinin kaldırılması, Türk Milli Eğitimin Temel İlkelerinden,  Atatürk İlke ve İnkilap metinlerini çıkarılması, Bakanlık da kı  bazı dairelerin kaldırılması, Her sabah okullarda söylenen “Andımız” daki bazı cümlelerin  çıkarılması, 2010 yılında kutlanması gereken Cumhuriyet Bayramı nın, Van depremi bahane edilerek iptal edilmesi, Yine Cumhuriyet Bayramlarında, Harp okulu öğrencilerinin  mutat              “ Atatürk Yürüyüşü” nün iptal edilmesi, 
Seni sevmak ayrıcalıktır.

ATATÜRK” adını taşıyan kurumların başına ve yönetimlerine  getirilen kişilerin çoğunun Atatürk’e antipatisi olanlardan oluşturulduğu, ileride bu yöneticilerin, “Kurumumuzun işlevi bitmiştir. Kaldırılsın” diye önerge veya bu yönde talep edebilme ihtimallerinin olabileceği, İlköğretim okullarına Arapça  öğrenme dersi konması çalışmalarının yapılması,  8 yıl olan mecburi eğitimin,  kademeli olarak  12 yıla çıkarılması, bundan faydalanılarak İmam Hatip Orta okullarının tekrar  açılmalarının sağlanması acaba iyi niyetle yapılması düşünülen uygulamalar mıdır? 
Bingöl ilimizdeki gösterilrden.

19 Mayıs “Atatürk’ü Anma ve Gençlik Spor Bayramı” gösterilerinin statlardan kaldırılması, dar alanda çok az kişilere, okulun kendi bünyesinde  kısıtlı öğrenci sayısıyla  gösteri yapması  kararının gerekçesi de yok.
Bu karar , halkın seyir özgürlüğünü kısıtlamıyor mu? Statlardaki gösterileri binlerce insan rahatça  izliyor, ve yüzlerce öğrenci coşku ile gösterilerini sunuıyordu. Bunlar da özellikle lise öğrencileriydi. İlköğretimdekiler de  anne ve babalarıyla ağabeylerini   gururla  seyretmek için stada gider, kendilerinin de bu gösterilere katılma yaşlarının gelmesini hayal ederlerdi. Şimdi  ise,   bu çocuklara,  senede bir gün dahi    olsa,  bu zevki tatma çok görülüyor.  

Bahriyelilerimizi asla unutmayacağız.

Kim ne kısıtlama getirirse getirsin, kim neyi iptal ederse etsin, kim neyi utturmak için ne yaparsa yapsın,  Atatürk, Gençlerimizin  ve yaşayan tüm Ulusumuzun yüreğindeki sevgi, bileğindeki güç, damarındaki kan, dilindeki marş, beynindeki ışık  olarak, sonsuza dek yaşayacaktır.

MİLLİ BAYRAMLARIMIZ

  CUMHURİYET Burhan Bursalıoğlu Bu gün Cumhuriyetimizin 99. Yıl dönümü. 99 yıl önce bugün, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşla...