19 Mayıs 2011 Perşembe

BAYRAMLARIMIZ



ATATÜRK'Ü ANMA ,  GENÇLİK  VE SPOR BAYRAMI OLAN 19 MAYIS'IN 92. YIL DÖNÜMÜ  TÜM ULUSUMUZA MUTLULUK, HUZUR, KORKUSUZ GELECEK GETİRMESİNİ DİLERİM.


Burhan Buırsalıoğlu

NOT.Bugünkü Anıtkabir törenlerine katılan heyette, Cumhurbaşkanı'nın yanında, ön safta yürüyen, bayanın giydiği kıyafeti protesto ediyorum.

18 Mayıs 2011 Çarşamba

YARIŞMA


SERVİVOR

Burhan  Bursalıoğlu
Acun Ilıca’nın sunduğu Survivor yarışmasının kime ne faydası olduğunu bir türlü anlamış değilim. Hiç kimseyi ilgilendirmeyen, ancak, oradaki yokluk, ilkel yaşamı merak ettikleri için oldukça da  reyting yapıyor.

İlkel bir yaşam, entrikalar, hakaretler, kıskançlıklar, çekememezlik, bencil davranışlar, öğünmeler, saman altından su yürütmeler, ayrımcılık ve düşmanlıkların hepsi mevcut.. Arada bir kısa süren sevinçler ve mutluluklar da  yok değil.

Göz yaşının eksik olmadığı yarışma, Türkiye’de yer yokmuş gibi ta  Dominik Cumhuriyetinde  düzenlemek de ayrı bir  konu.
Coca Cola nın sponsorluğunu yaptığı  survivor  oldukça da masraflı bir yarışma. 

  Bu masrafları sadece coca cola karşılamıyor.  Halkımızın katkıları da yabana atılır değil. Her hafta seyircilerin ödediği mesaj ücretleri de oldukça yüksek meblağ oluşturmaktadır. Bu paralar da Dominik Cumhuriyetine akmaktadır.

Bu yarışmayı saçma bulmama rağmen, insanların gerçek karakterlerini  görmek bakımından  yararlı oluyor.

Örneğin, Nihat’ın bilgiçlik taslaması,, herkesi küçük görmesi,, saçma sapan , her seferinde tekrarladığı sözde felsefi lafları, öğünmesi, kızlara karşı düşmanca tavırları, güçlünün yanında olabilmesini sağlamak için, kendisinin dahi inanmadığı  övgü dolu lafları.kendisine yakışmayan davranışlar.

Taner ise çok değişik bir yapıya sahip. Her canlıyı rahatlıkla yiyebiliyor.  Maymun gibi ağaçlara tırmanıyor, emir vermesini seven, kızlara iş yaptırmaktan zevk alan, çalışkan, ortama göre hedef değiştiren  bir kişiliğe sahip.

Önce ÜNLÜLER ve GÖNÜLLÜLER diye iki grup , daha sonra, azaldıkları için birleştirildiler. 

Elemelerden sonra, Taner, Nihat ve Tefik, kızlar, Paskal ve  Derya’ya karşı cephe aldılar. Nihat’ın tüm amacı Paskal’ı, Asena’yı ve  Derya’yı elemek, aslan payına konmak.
Paskal’ı  tahrik ederek çıkardığı kavga sonunda Paskal diskalifiye oldu. Aslında Paskal’la birlikte Nihat’ın da gitmesi lazımdı.  O da en az Paskal kadar suçluydu. Adada huzuru bozan tek şahıs Nihat’tı. Hala da öyle.
Son haftada Tefik’le  Asena elenmeye namzet iki kişi idiler. Seyirci, gönderdikleri oylarla Asena elendi.  Tefik kalmıştı. Sonuçlar açıklandığında Nihat’ın sevinç gösterisi, yumruk şovu, Tefik’e sarılışı görülmeye değerdi. Neden? Asena elendiği için. Çünkü Nihat Asena’dan korkuyordu. Halbuki Nıhat her lafında,  “Korkaklar kahraman olamaz,” ı hatırlatırdı.

Taner,Tefik ve Nihat üçlü ittifak yapmışlar, diğer tarafta  Derya ve 3 güçsüz kız var.
Seyirciler Asena’yı nasıl elediler anlayamadım.  Dengeleri bozdular.  Derya ‘yı 3 güçlü erkekle mücadele etme mecburiyetine bıraktılar. Bana göre biraz haksızlık yapıldı. Asena kızların en güçlüsüydü. Aslında Asena kazdığı kuyuya kendi düştü. Seyirciye güvenmişti. Ama seyircinin oyları Asena’nın elenmesini  gerçekleştirdi. Asena Tefik’i elemek için rakip olarak seçmişti.. Ama olmadı. Nihat’ın havalara sıçramasını, yumruk şov yapmasını sağladı.

Ben bu yarışmanın sonucunu tahmin edebiliyorum..Güçsüz olan kızlar elenecek. Derya gücü ile dokunulmazlığı vermezse, biri derya olmak üzere Tefik ve Nihat’la  birlikte finale kalırlar.
Acun kazanır.

13 Mayıs 2011 Cuma

YAŞAM


Mehmet Y.Yılmaz'ın 06.05.2011 Hürriyet'te sansüre uğramış yazısı

Sevgili Arkadaşlar,


"Düşünmek, akla zarar..." diyorlar ya,,,,, Yakında, AKLI'mızla da uğraşacaklar, herhalde...

 AKILLAR ŞİMDİDEN İSYANDA...

Sevgilerimle,

FLAŞ! Hürriyet yazarına sansür!

aHürriyet gazetesi gazetede basılan bir yazıyı internet sitesinde sansürledi. İşte sansürlenen o yazı ve sansürün ayrıntıları...

Basit bir ‘bakkal hesabıyla’ Kanal İstanbul!

Başbakan’ın bir işadamının 30 milyar dolar yatırmaya hazır olduğunu söylediği kanal projesi ile ilgili basit bir hesabı, Mülkiyeli bir hesap uzmanı arkadaş yaptı.

Bu hesabı yaparken de kanalın geçeceği arazinin deniz seviyesinden 50 metre yükseklikte olduğunu varsaydı, daha yüksek tepeleri dikkate almadı.

200 metre eninde, 50 metre derinliğinde bir kanal kazılacağını varsaydı. Malum iki kenara beton dökülecek, kanalın tabanı da beton olacak, temel atmak, demir döşemek vs. gerekiyor.

Bu durumda deniz seviyesinin altına inmek için 100 metre ortalama derinlikte bir kazı yapılacak. 200 metre en, 100 metre derinlikteki ve 50 kilometre uzunluğundaki kazı alanından çıkacak hafriyat 12.5 milyar metreküp tutuyor.
Kaya ve toprak özgül ağırlığının metreküpte 2.8 ton olacağını varsaydı. Toplam hafriyat ağırlığı 35 milyar tona yakın. Her biri 350 ton taşıyan açık havza maden kamyonları ile bu hafriyatın taşınacağını kabul ettik. Bu kamyonlar 100 milyon sefer dolu, 100 milyon sefer boş gidip gelecekler.

Kendi ağırlıklarıyla birlikte 500 tonu aşacak kamyonların kullanacağı yolların açılması gerek, bunu hesaba katmadı.

Kamyonlar ortalama 50 kilometre gidecek olsa toplam sefer 100 milyar kilometre oluyor. Kamyonlar arazi yollarında gidecekler, kilometre başına ortalama 7.5 liralık mazot yaktıklarını varsaysak yakıt giderini minimum 750 milyar lira olduğunu hesaplayabiliriz.
2000 açık havza maden kamyonu alınacağını varsayar ve bunların günde 20 sefer yapacaklarını düşünürsek günde 40 bin sefer ile 2 bin 500 gün boyunca gidip gelecekler demektir.

Demek ki projenin kazı kısmı yaklaşık 8 yıl sürecek.
Bu özel kamyonların tanesini 20 milyon liradan alsak kamyon parkı yaklaşık 40 milyar lira tutar.

20 dev bant taşımalı kazar kepçeden oluşan bir de makine parkımız olmalı. Her kepçe 14 dakikada bir kamyon hesabıyla günde 100 kamyon yükleyecek.
Bu makine parkı için de 2.5 milyar dolara ihtiyacımız var.
Kaba bir hesapla kanalın yüzeyi 20 milyon metrekare tutuyor. Metrekare başına 1 metreküp özellikli beton ve 100 kilogram demir kullanacağımızı varsayıyoruz. Demek ki betonlama maliyetimiz de 6 milyar lirayı buluyor.
50 bin kişinin sekiz sene boyunca 24 saat, 3 vardiya çalışacağını kabul ettik. Demek ki 20 milyar liraya yakın ücret ödememiz var. Vergi, sigorta hariç!

Bu inşaat için yapılacak köprüler, yollar, mekanik ve elektromekanik deniz giriş çıkışları, kanal ve kentleşme için gerekli istimlakler, işin sigortası gibi kalemlere kabalama bir hesapla 8 milyar ayırdık.

Hepsini alt alta yazıp toplayınca 209 milyar dolara ulaştık.

Yani Başbakan’ın müteahhit arkadaşının 30 milyar doları devede kulak kaldı!

Kanal bittiğinde günde 200 geminin ortalama 20 bin lira geçiş ücreti ödeyerek bu kanalı kullanacağını varsaydık. Kanalımızı düz bir alanda yaptığımızı varsaydığımız için yükseltme havuzları gibi geciktirici işlemlerin olmayacağını kabul ettik. Yıllık 1.5 milyar lira gelire ulaştık.

Yani proje kendini yaklaşık 200 yılda geri ödeyecek!
Hesaplarımızın yüzde 50 yanıldığını, fazla şişirmece yaptığımızı varsaysak bile 100 yıl!
Dikkat etmiş olacağınız gibi projenin finansmanı ile ilgili bir maliyet hesaplarda yok.

Trakya’nın Hollanda gibi dümdüz bir alan olmadığını da biliyoruz.

Kanalı bir otoban gibi giren geminin dümdüz geçip gideceği bir alan gibi hayal ettik, böyle olamayacağını biliyor olmamıza rağmen.

Basit bir “bakkal hesabı” bu!

İnternette kolayca bulunabilecek hesaplara dayanıyor.
Başbakan’ın projeyi sunarken yaptırdığı animasyona bakıp ağzı peşin sulananların biraz bekleyip projenin fizibilitesini görmelerini öneririm.


9 Mayıs 2011 Pazartesi

GÜNCEL.



BODRUM’DAN  MERHABA


 Burhan Bursalıoğlu

Bodrum sezonunu 12 gün önce açtım. “Sezon” derken, yaz ticareti yapıyormuşum gibi algılanmasın.
14 yıldır, bazen  Mayıs’ta, bazen de Nisan’da Bodrum’a geliyor, Ekim sonu veya Kasım’da İstanbul’a dönüyorum.
Bu bahar biraz daha erken geldim. Şevval’in okul çıkışı sonrası yalnız kalmama problemi çözüldüğü  için erken gelmemizi sağladı.
Burada bazı sürprizlerle karşılaştık. Kışı yağan şiddetli yağmur ve fırtınalar, oluşan seller nedeniyle bazı tesisatların arızanlanmasına neden olmuş. Telefon çalışmıyor, internet yok, güneş enerjisi kazanından  sızan suyun evin duvarlarına yaptığı tahribat, daha sonra su pınarının  arızalanması, Bilgisayarın 2 gün çalışıp 3. gün  açılmaması  aksiliklerdi.
Bilgisayarın açılmaması ilginçti. 2 gün çalıştı 3. gün sabahı açılmayınca, tanıdık  bir bilgisayar ustasına durumu açıkladım.  “Kasayı aç,  fişi  prizden çek, saç kurutma makinesini çalıştır, uzaktan bir iki dakika  kasanın içine tut, sonra  çalıştır” diye yapmam gerekenleri söyledi. Aynen uyguladım, o günden bugüne dek bilgisayarım çalışıyor. Kışın bilgisayarım burada kaldığı için nemlenmiş. Kurutunca çalışırmış.  İlk etapta 2 gün  açılır, sonra  açılmazmış. Belki bilenleriniz vardır ama, ben ilk defa duydum ve uyguladım. Diğer sorunları da kısa zamanda çözdük.


Sel, yağmur ve fırtına gerçekten Bodrum’a çok zarar vermiş. Duvarlar çökmüş, birçok eve sular girmiş, yazlıkların içine sular girmiş, rutubet yapmış, en çok da yolları harap etmiş. Arabayı çukurlara düşürmemek için cambaz olmak gerekiyor. Her taraf  tehlike yaratacak kadar oyuk,çökük ve aşınmış. Anadolu dan ki herhangi bir köy yolu daha iyidir. Bu derece kötü. Herhangi bir onarım çalışması da yok. 3-4 gün önce Bodrum’a indim. Belediye Başkanı Sayın Mehmet Kocadon şehrin geniş caddelerini daraltarak geniş yaya kaldırım yapma çalışmasını başlatmış, sahil şeridindeki  caddenin yapımı nedeniyle de trafiği deniz kenarından, yaya yolundan vermişler. Eski marinaya kadar böyle devam ettiği için de trafik felç. Caddelerin daralması bir yönden iyi. Arabaların park yapma olasılığı kalmıyor. Kaldırımların da genişlemesi, yayaların  hareketlerini rahatlatıyor. 


Ara yollarda  herhangi bir çalışmanın yapılmaması, halkı kızdırmıyor değil. Ama ara yolların yapımı için topu, karayolları, özel idareye , özel idare belediyeye, belediye de hem karayollarına , hem de özel idareye  atıyorlar.  Zararını halk çekiyor.


 Ama yapacak bir şey de  yok. Herkes seçim  telaşında. Bodrum’da CHP olduğu için işler ağır aksak gitmekte.Ana caddelerde ise yoğun biçimde çalışmalar var. Örneğin, Bodrum- Turgut reis ana yolu 4 şerit olacak şekilde genişletiliyor. Kısım, kısım yapılıyor. Kimi yerler yapılmış kimi yerler daha yeni başlanmış. Biterse bu yollar çok güzel olacak,

Selin  bozduğu yollar, tarla ve bahçelerdeki zararı yeni görenler var ki, birçok yerde beton kanallar açılmakta, suyun,selin akışını kontrol altına  alıyorlar. Bunlar bitene kadar da  arabalarda parça kalmıyor.
Geldiğimden  bugüne dek yağmur yağmadı. Ama zaman, zaman gökyüzü karardı, zaman, zaman da güneş  ısıtmaya çalıştı. Hava sıcaklığı 21 dereceden aşağıya düşmedi. Geceleri ise sıcaklık 15 dereceye kadar düşüyor.  Rüzgar olmadığı zaman her şey güzel. Rüzgar soğuk estiği için ısıyı düşürmekte. Ama biz, yemeklerimizi bahçede yemeyi de ihmal etmiyoruz.  Kuşların cıvıltıları, çiçekler arasında, mis gibi havada, etrafımızdaki kedilerin arkadaşlık etmeleri de ayrı bir zevk. Yamaçlarda sarı, sarı katır tırnaklarının güzelliği de,  doğayı daha da güzelleştiriyor.


Turizm sektörü ve esnaf sezon hazırlıklarını bitirmek üzereler.  İnşaatlar,  onarımlar, tadilat ve düzenlemeleri  Mayıs sonuna kadar bitirilmesi  için uğraşmaktalar. 1 Haziranda inşaat yasağı başlayacağı için  herkes işlerini bitirme telaşında.
Henüz  sektör hazır olmamasına rağmen, Bodrum ve Turgut reis’te  dikkati çekecek kadar turist kalabalığı görülmektedir.

3 Mayıs 2011 Salı

GÜNCEL.

DURUM  VAZİYETİMİZ

Burhan Bursalıoğlu

Kazasız belasız, Türk onurunu, şerefini, haysiyetini muhafaza edecek  şekilde, tüm Dünya Milletlerinin göz kulak kesildiği Türkiye’de, Tüm Ulusca 1 Mayıs İşçi Bayramını kutladık.. Ufak tefek, münferit  olaylara karışanların dışında, Türk İşçisinin disiplinli ve vakur duruşunu, , içte ve dışta , gülümseyerek izlemeye başlayan fırsatçılar, bayram sonrası yüzlerinin  aldığı şekilleri doğrusu görmek isterdim. Bundan sonraki 1 Mayıs’lar daha da olaysız, Türk emekçisine yakışır şekilde kutlanacaktır.
Geçmiş Bayramın , başta türk işçi ve emekcisi olmak üzere tum Ulusumuza kutlu olmasını dilerken,  bu öğünmemizi  diğer konularda da yapabilseydik çok mutlu olurdum.
 Sözcü gazetesinin 2.Mayıs tarihli sayısında, “Tokmak” adlı baş yazıda, yapılan bazı araştırma sonuçlarını yayınladı.
Buraya aynen alıyor ve Türkiye’mizin Dünya Ulusları içindeki yerini ibretle seyredin.

İNSANİ GELİŞMEDE   Dünyada  83 üncüyüz.
YAŞANABİLİRLİKTE  58  inciyiz
YOKSULLUKTA  56  ncıyız
BESLENMEDE  73  üncüyüz.
KİŞİSEL ALIM GÜCÜNDE  61 inciyiz.
GELİR DAĞILIMINDA  131  inciyiz.
ÇOCUK  SAĞLIĞINDA  97  NCİYİZ.
İNSAN ÖMRÜ ORTALAMASINDA  98 inciyiz.
İNSAN HAKLARINDA  78 inciyiz.
CAN GÜVENLİĞİNDE  65 inciyiz.
DEMOKRASİNDE  89 uncuyuz.
BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNDE  106 ncıyız.

Görüldüğü gibi  gerilerde bulunmanın parlaklığı içindeyiz. Çok geri kalmış Afrika ülkelerini kıskanacak durumdayız.
Kıskanılacak bir ülke durumuna nasıl geliriz bilemem? 
Yukarıdaki rakamlar nasıl küçülür hiç bilemem?
Gönül , bu acınılacak durumdan bir an önce kurtulmayı arzuluyor. Umarım kısa zamöanda bu isteğimiz gerçekleşir.

30 Nisan 2011 Cumartesi

GÜNCEL

NİÇİN 1 MAYIS  ?

Burhan  Bursalıoğlu 
 
Bugün , Uluslararası işçi bayramını bir kez daha kutlayacağız. Bayram niteliği taşıması gereken 1 Mayıs gündeme düştüğü zaman içimde  bir  burukluk hissederim. Bizde işçi bayramı olarak kutlanırken, işçilerin hakları dile getirilirken, çalışma ve ücret konularını davul zurna eşliğinde, halay çekerek, her atılan adımın bir sorunu temsil ederek halka kendini tanıtırken, hangi zihniyetin temsilcisi olduğu bilinmeyen bazı güç temsilcilerinin, sopalı, silahlı saldırısına maruz kalmaktadır. . İnsanlar ölmüştür.  Genelde, Taksim Meydanında yapılan  şenlikte Taksim alanı kanla sulanmıştır. Hain odaklar çocuk, genç, yaşlı ayırmamıştır. Ne yazık ki,  1 Mayıs 1977 de öldürülen 37 kişinin arasında, İzmit te  öğretmenlik yapan  sınıf arkadaşım da  vardı. Onun için her 1 Mayıslar gelince bir tedirginlik ve burukluk hissederim.


Nedir 1 Mayıs ?

19. yüzyılda, Avrupa ve Amerika'daki işçiler, çok kötü koşullar altında  çalışıyorlardı. Her çareye başvuruyor, yaşadıkları koşulları değiştirmek üzere, ücret ve çalışma saatlarının 8 saata indirilmesi için, bir çok grev ve direniş gerçekleştiriyorlardı. Üstüne üstlük, Amerikan ekonomisinin 1860'lı yıllardan itibaren büyük sorunlar içine girmesiyle işverenler 1874 yılında dört eyalette birden ücretlerin düşürülmesine karar verdiler.
 Ocak 1874 tarihinde, işçilerin  düzenledikleri kitlesel bir toplantı, polis tarafından bastırıldı. Bir çok işçi yaralandı ve tutuklandı.

Bir müddet  sonra  aynı amaçla  Pensilvanya'da kömür işçileri  toplandı.  Yine aynı kafa, aynı beyin ve aynı düşüncede olanlar  direnişi  kanlı bir biçimde kırdılar. 10 işçi lideri asıldı, 14'ü zindanlara atıldı.

1877 yılında bütün baskılara rağmen 8 saatlik işgünü isteyen ve ücretlerinin düşürülmesini protesto eden işçiler eylemlerini doruğa ulaştırdı. Bu eylemlerde demiryolu işçileri 12 ölü verdi. 1877 direnişi de kanlı biçimde sona erdi. Ama işçi sınıfı örgütlenmesini sürdürdü.

1 Mayıs 1886 günü Amerikan işçileri genel greve çıktı. 80 bin işçi sekiz saatlik işgünü için direnişe geçti. 3 Mayıs'ta Chicago'da direnişçi işçilerin üzerine ateş açıldı. Yüzlerce işçi çoluk çocuk demeden vuruldu, bir çoğu hapse atıldı.


Olayı protesto eden işçiler, ertesi gün yeniden alanlardaydı. Kalabalık dağılırken bir kışkırtıcının attığı bomba ortalığı karıştırdı. Bunun üzerine polisler gösterilere katılanlara karşı silah kullandı. Olaylar sonunda dört işçi önderi idam edildi.

1888 Aralık'ında toplanan Amerikan İşçi Federasyonu 8 saatlik işgünü elde edilinceye kadar, her yıl 1 Mayıs'ta kitle gösterileri düzenleme kararı aldı. Aynı aylarda birbirinden habersiz olarak Fransız ve Belçika İşçi Sendikaları Konfederasyonları sekiz saatlik işgünü için mücadele kararı alıyordu.

14-21 Temmuz 1889'da Paris kongresi ile kuruluşu gerçekleştirilen 2. Enternasyonal, 1 Mayıs'ı işçi sınıfının uluslararası birlik ve dayanışma günü ilan etti.

1890 yılından sonra 1 Mayıs'lar bütün ülkelerde uluslararası işçi bayramı olarak  kutlanmakta ve  1 Mayıs genel tatil olarak kabul edilmiştir. 29 yıl sonra,  1919 da, Uluslararası Çalışma Örgütü, (ILO) kuruluş kongresinde 8 saatlik işgünü nü de  kabul etti.


ÜLKEMİZDE 1 MAYIS KUTLAMALARI

Ülkemizde ilk 1 Mayıs kutlamaları 1906 yılında yapıldı. 1 Mayıs son yıllara kadar hemen hemen her dönem "komünistlik"le eş anlamlı görüldü ve çoğunlukla yasaklandı veya olaylı geçti. Osmanlı İmparatorluğu'nda ilk 1 Mayıs, II. Meşrutiyet'in ilanından bir yıl sonra, 1909'da Üsküp'te Bulgar, Sırp ve Türk işçilerin katılımıyla kutlandı. 1910'da 1 Mayıs, Selanik ve başta birkaç Rumeli şehrinde,  1911'de, Üsküp, Selanik, İstanbul Edirne ve Trakya şehirlerinde kutlandı. Selanik'teki gösteriye 14'ten fazla sendika, Yahudi, Bulgar, Yunanlı ve Türk işçiler katıldı. Yük arabası sürücüleri, mavnacılar, liman ve yükleme-boşaltma işçileri iş bıraktı. 1912 yıllarında 1 Mayıs'ın daha geniş katılımlarla kutlandı. 1920, 1921, 1922 ve 1924 yıllarında İstanbul ve değişik bölgelerimizde de 1 Mayıs kutlamaları yapıldı.



İkinci dünya savaşından sonra ülkemizde sendikacılık hareketinin yeniden gelişmesi ve özellikle Uluslararası sendikacılık hareketi ile tanışmasıyla birlikte, 1 Mayıs'ın işçi sınıfının birlik ve Uluslararası dayanışma günü olduğu anlaşılmaya başlandı.

1960'lı yıllarda işçi sınıfı çeşitli nedenlerle bölünmüş durumdaydı. 1967 yılında DİSK kuruldu. 1976 yılında DİSK'in öncülüğünde 1 Mayıs İstanbul Taksim meydanında yüz binlerin katılımı ile kutlandı. Bu kutlamadan, İşçi sınıfının birlik, mücadele ve dayanışma bilincinin ulaştığı boyutlardan rahatsız olan sermaye çevreleri 1 Mayıs 1977 yılı 1 Mayıs’ında artık "1 Mayıs Alanı" olarak anılmaya başlayan Taksim Meydanı’nda, yüz binlerce işçinin katıldığı kutlamayı kana buladılar. Bilinen  katliam yaşandı.. Bu katliama karşı işçi sınıfımız 1978 1 Mayıs'ın da yine 1 Mayıs Alanındaydı. Daha sonra, sıkıyönetim ve ağır baskılar altında 1 Mayıs çeşitli illerde  guruplarca   kutlandı. 1992 yılında ise TÜRK-İŞ, HAK-İŞ, DİSK ‘in katılımıyla 1 Mayıs'ı alanlarda birlikte coşkuyla kutlandı.
2010 yılında, yine Taksim meydanında, yüz binlerce işçi  ve halkın katılımıyla kutlanan  1 Mayıs olaysız ve örnek teşkil edecek bir  olgunlukta  geçti.  2011 in bu günü  olan 1 Mayıs kutlamalarının da aynı coşkuyla kutlanacağına emin olarak, 1 Mayıs'ın "Komünist bayramı" olduğunu  ileri süren  sermaye sahiplerinin işçiyi bölme çabalarına  alet olmayacaklarına  da  inanıyorum,
Her alandaki Türk işçisinin  “1 Mayıs İşçi Bayramı “ kutlu olsun.

MİLLİ BAYRAMLARIMIZ