TİYATRO TETKA
Burhan Bursalıoğlu
12 Şubat 2011 Cumartesi akşamı Tiyatro TETKA Ekibinin interaktif oyununa gittim. Tiyatro, Beyoğlu, İstiklal Cad. Ağa camii yanı Rumeli pasajı No: 48/4 adresinde, 55 kişilik, küçük, sade bir salon.
Seyirci ile iç içe, ışıklandırma, gösteri ve ses düzeni mükemmel . Büyük tiyatroların düzenlerinden farksız.
Oyuncular 4 kişi.
NEŞET ERDEM:
Küçük yaşta iken, önce Bakırköy Halkevi Çocuk tiyatrosunda, daha sonra Gültepe Halkevi ve Sarıyer Halk Eğitim Merkezinde amatör olarak çalıştı. 1984 de girdiği Ankara Devlet Konservatuvarı Oyunculuk Bölümünden 1988 de mezun oldu. Akabinde, Devlet Tiyatrolarında rol aldı. Yaklaşık 25 oyunda oynadı.
Konuralp Sunal ve Neşet Erdem |
Neşet’in oyunculuğu yanında, oyunculuk ve diksiyon öğretmenliği, rejisörlük ve yaşam koçluğu çalışmalarına da devam etmektedir. Bu arada yönetmenlikte yapmış olup: “BİR ŞEHNAZ OYUN Gösterimi, GÖZLERİMİ KAPARIM VAZİFEMİ YAPARIM, VATANDAŞ ARİF, BİR KAHRAMANIN ÖLÜMÜ, KAÇ BABA KAÇ, HAYVANAT BAHÇESİ, İKİNCİ CADDENİN MAHKÜMÜ, STRİPTİZ, DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ “ oyunlarını sahnelemiş olup, “ EKMEK TEKNESİ, FİDAN HANIMA NE OLDU “ adlı iki de reklam filmi vardır.
“KOD ADI KAOS, SONBAHAR KADINLARI “ adlı televizyon dizileri ve TRT nin eğitim dramalarında da rol almıştır.
Konuralp Sunal Tutsak da |
KONURALP SUNAL:
İlk okuldan öğrencim olan Konuralp, ilk oyunculuğunu, sınıf tiyatrosu içinde “YEDİ CÜCE “ oyununda, oynadığı Prens rolüyle yeteneğini göstermişti.
1983 de Sarıyer Halk Eğitiminde, ciddi olarak tiyatroya başladı. Konuralp 1988 de Marmara Ünüversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu RD-TV programcılığı bölümünden mezun oldu.
1984-88 yıulları arasında, bir tarafta okurken, diğer tarafta Taner Barlas Mim – Tiyatro ekibi içinde oyunculuğuna devam etti.
“SANAT UZUN, HAYAT KISA, UZUN TARAFIN KISASI, DEĞİŞİM, ÇEŞİTLEMELER ve KOZA” oyunlarında rol aldı.
TRT İzmir yapımı için “İLETİŞİM “ adlı belgeselde Taner Barlas ekibiyle mim yapmıştır.
1996 – 2010 yılları arasında anlaştığı bir reklam ajansı aracılığı ile, Ülkemizin birçok ilinde, ilçesinde, Anaokulu, İlkokul, Sağır-Dilsiz, Görmeyen, zeka ve bedensel özürlü çocuklarının eğitildiği okullarda, hastahanelerde 1500 üzerinde gösteriye imza attı.
TV dizilerinin bazılarında seslendirme yapıp “EŞKİYA, İNŞAAT, Les Clients D’ Avrenos “ adlı (Türk Fransız ortak yapımı ) flimlerde rol aldı. Ayrıca “ ÜÇ KİŞİYE BİR DÜNYA, ŞEYTANIN GÖZ YAŞLARI, KADER AYIRSA BİLE ve BÖYLE Mİ OLACAKTI? “ TV dizilerinde de oynamıştır.
Konuralp oyunculuğunun yanında, çok sevdiği müzik sanatı alanında da amatörce çalışmalar yapmıştır. “Yeşua Aroyo Oda Korosu ve İstanbul Avrupa Korosu’ nda da görev yapmıştır.
Tülin ve Özlem " Kuşku" oyununda |
ÖZLEM GÜRLER:
Ankara Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Ana Sanat Dalı Oyunculuk Bölümü mezunu olup, Üniversite Halkla ilişkiler Bölümü, Londra Stantor School of English Türsak Sinema Seminerlerine ve İstanbul Üniversitesi Sanat Psikoterapi seminerlerine katıldı.
2001 de TRT “KELOĞLAN MASALLARI” 2003 de “ AMAZONLAR BELGESELİ “ hazırladı. 2007 de Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğinde oyunculuk eğitmenliği, Nejat Uygur Tiyatrosunda “CİBALİ KARAKOLU, DELİYE HER GÜN BAYRAM” Kaktüs Kabare Tiyatrosunun “ İNSANIN İÇİ İĞNELİ FIÇI” Bayrampaşa Ceza Evinde “ BATAKHANE GÜZELİ” oyununda oyunculuk ve yönetmen yardımcılığı yaptı. 2007-2008 de İstanbul Çağdaş Sahne Tiyatrosunda “ CİNGÖZ İLE CAMGÖZ, PİNOKYO, ALAADDİN ve KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ “ çocuk oyunlarında oyunculuk ve yönetmen yardımcılığı yaptı.
2008-2009 da Akademi Neo’da oyuncu koçluğu, oyunculuk eğitmenliği, İstanbul Akademisinde “Beden dili ve ifade sunum” eğitmenlik yapmıştır. 2008-2010 yılları arasında Süheyl-Behzat Uygur Tiyatrosunda “AYKIRI İKİLİ ve KOMEDİ KOMEDİ” oyunlarında da oyuncu eğitmenliği yapmıştır. Ayrıca 2004 de Show TV. de “ PERÇEM ve TÜRKİYE’NİN YILDIZLARI, TRT de AYVA SARI NAR KIRMIZI” dizileri, 2005 de “ISPANAKTAN NAĞMELER filmi yarışmalarında birincilik ödüllerini almıştır. 2006 da Smart TV de “BİL KAZAN “ yarışma sunuculuğunu, “PARA “ filmi ,“ NATURELPEN“ reklam filmi, Star TV “İMKANSIZ AŞK “ dizisi, 2007 de “CEHENNEM” kısa filmi, aynı yıl TV için “ KARAYILAN HİKAYESİ “ filmini yapmış olup, 2009-2010 da, Sky Türk TV için “FUAR TREND” programında da sunuculuk yapmıştır.
TÜLİN CEYLAN:
Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü mezunudur.
“ŞEYTANIN GÖZY7AŞLARI, UMUT DÜNYASI, ve OYUN SEPETİ “ TV dizilerinin yazarları arasında yer almıştır.
İnternetteki ilk Tiyatro Sitesi olan “TİYATRONLİN “ in ilk editörlerindendir. “ARKA BAHÇE” adlı tiyatro oyunu Tülin Ceylan’ın olup ödül almıştır.
Son 20 yıllık süre içinde İstanbul Devlet Tiyatrosu, İstanbul Şehir Tiyatroları ve İzmit Şehir Tiyatrosunda oyuncu, idari sorumlu ve basın sorumlusu olarak görev almıştır
Tülin Ceylan “Yeşilay Gençlik Tiyatrosu” nun kurucusu ve genel Sanat Yönetmenidir. TETKA nın da kurucusu olup oyunculuk ve seslendirme çalışmalarına da devam etmektedir
.
Yukarıda kısa özgeçmişlerini hatırlattığım, bu tecrübeli ve yetenekli dört sanatçının kendilerini “ Yirmi yılı aşkın dostluğu olan ve başta tiyatro olmak üzere, sinema, reklam, televizyonculuk, yazarlık, sunuculuk, mim ve palyaçoluk alanlarında emek vermiş insanlarız .“ olarak görmekteler.
Seyirciler |
TETKA NASIL BİR TİYATRODUR?
TETKA Oyuncuları, oynayacakları oyunların konularını kendileri belirliyor ve yazıyorlar , rollerini dağıtıyorlar,oynuyorlar. Oyun içinde, kurgusu korunarak doğaçlama yapılıyor. Bir yerinde oyun durduruluyor, tartışma açılıyor. Herkes fikrini söylüyor. Oyunun konusu ters dönebiliyor. Bir sonuç çıkarılıyor. Oyuncular oyunu son kurgusu doğrultusunda tekrar oynuyorlar. Oyun oynanırken, isteyen seyirci, kendini bir oyuncunun yerinde hissederek rolü kapıyor ve oyuna devam ediyor. Bir bakıyorsunuz, sahnede asıl oyuncuların yerinde syirci oyuncular var. İşin eğlenceli tarafı da bu. Sahnede dram oynanırken oyun komediye dönmüş.
İşte TETKA nın amacı bu.
YAZARIZ,
OYNARIZ,
YÖNETİRİZ,
SEYİRCİYLE BİRLİKTE EYLERİZ
OYUNDUR TİYATRONUN TEMELİ,
SAHNE BAHANE.
Seyirciler kelime oyununda |
O Y U N L A R
Tiyatro “Labirent” le başladı. Seyircilerden çağrılan 6-7 kişi sanal bir labirentten geçmeleri istendi. Sıra ile vücut dillerini kullanan labirentzedeler hayali, dar, alçak mahzenlerden, kimi eğilerek, kimi yan dönerek, kimi sağa sola bükülerek, kimi de yerde sürünerek geçtiler.
İkinci oyun taklitti. Aynı kişilere takviye yapılıp karşılıklı sıralandılar. Grubun biri ayna oldu. Aynalara, karşıdakilerin her hareketini taklit etme görevi verildi. Bir müddet sonra roller değiştirildi.
Üçüncü oyuın bir nevi Genel Kültür oyunu idi. Daire şeklini alan seyircizadelere sıra ile birer kelime söyleniyor, onun hakkında konuşma yapılıyor. Örneğin “Savaş, Aşk, Yalnızlık, Kuşku, Tecavüz, Ölü, Ana, Yağmur, Tiyatro, Aldatma, İstanbul “ gibi.
Birinci perdede, “TUTSAK” oyununu Konuralp Sunal sundu. Sessiz, sadece vücut hareketleriyle, tutsağın yaşamı nı başarılı bir biçimde ifade etti.
Konuralp ve Tülin Kuşku oyununda |
Diğer gösteri “KUŞKU “ adını taşıyordu. İnternette 6 aydır görüştüğü biriyle buluşmak için verilen randöviye gitmeye çalışan genç kız , ablası yaşındaki arkadaşı tarafından engellenmeye çalışılıyor. Resmini görmediği, ne iş yapığını bilmediği adamın kötü niyetli olabileceğini anlatarak gitmemesini tavsiye eder. Genç kız karşı kor, sonuçta kızın yerine arkadaşının gitmesine karar verirler. Öbür tarafta damat adayında da böyle konuşmalar olur. Tanımadığı kızın kim bilir ne amaçla randöviye geleceği, ne şeytanlık düşündüğünü bilmediklerini, bir tuzak olabileceğini söyleyen arkadaşına karşı çıkan damat sonunda arkadaşının teklifine evet der ve kendi yerine arkadaşının gitmesine karar verirler.
İki, yedek, sahte gelin ve damat buluşurlar, ama ikiside birbirlerinden kuşkulanırlar ve birbirlerine soğuk davranıp kırıcı sözler söylerler. Oyunun ortasında seyircilerle tartışma başlatılır. Konuşmalar ışığında oyun yeniden başlatılır.
Perdenin bu bölümünde, Konuralp “Adacıklar “ adlı oyuna “ İnsanlar böyle işte… Kendilerini küçük dünyalarına kapatmışlar. Birer adacık onlar. Denizin ortasında parça parça, Ne denizin ne birbirlerinin farkındalar…” diye başlatıp devam etti.
Konuralp ve Neşet "Yalnızlık " oyununda |
Son oyun yalnızlık üzerine kurulmuştu.
İki yalnız adam. Biri yalnızlıktan dolayı intiharı düşünen, diğeri, yalnızlıktan şikayet etmeyen , bilakis mutlu olan birisi. Oyun bir yerde dondurularak, seyircinin düşünceleri isteniyor. “ Yalnizlık nedir? Yalnızlık intiharı getirir mi? Kimler yalnız kalır? Gibi sorulara seyirciler tarafından verilen çeşitli cevaplar karşısında oyun yeniden başlatılır. Sona doğru oyundaki şahıslar ın yerlerini seyirci oyucuları alır ve dram komediye döner, hatta aşk başlar.
SONUÇ:
Oyun bittiğinde herkes mutlu görünüyordu. Hemen hemen herkes konuştu veya rol aldı. İçinde saklı kalan duygularını, yeteneklerini açığa çıkardılar. Büyük tiyatrolardaki ciddiyetten uzak, iç içe, oyuncularla samimi diyaloğlar oluştu TETKA da.
Ben çok sevdim. Sizde giderseniz seveceksiniz. Araştırın, karar verin ve gidin.
Telefon: 0212 245 13 14
Hoşca kalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder