RISING STAR TSM ve THM ne ÖNCELİK TANIMALI
Burhan Bursalıoğlu
TV8 Kanalında yayınlanan
RISING STAR , sesi ve yorumu güzel olup, star olabilecekleri seçme
amaçlı bir program.
4 juri ve belli sayıda seyirci topluluğundan oluşan karar organı, yarışmacıların ve
ailelerin geleceğini etkilemekteler.
Program, eğlenceli ve seyirciler tarafından sevilmekte.
JÜRİ |
Programı ben de izliyorum. Ama diğer izleyiciler gibi eğlenemiyorum,
neşelenemiyorum. Aksine, üzülüyorum,
sinirleniyorum ve kaygı duyuyorum.
Nedenine gelince:
ACUN |
Program ACUN ILICALI programı. Her yatırımcı gibi Acun’un da amacı
para kazanmak. Çok ta kazanıyor. Allah versin daha çok kazansın. Kanal
olarak yaptığı programlar tutuluyor ki,
tüm kanallar arasında en uzun reklam süreci TV8 de.
HAFIZ BURHAN |
Program yapılırken, toplumun
hassasiyeti düşünülmelidir. Benim
şu anda yaptığım gibi kaygılandırmamalıdır. Elbette dört dörtlük program yapmak
mümkün değildir. Ama yaklaşımlar mümkündür.
4 kişilik jüri zaman
zaman ciddiyetten uzaklaşıp, yapılan şakalar sınırı
aşmaktadır. Birbirlerine karşı aşırı
samimiyet,
SAFİYE AYLA |
MÜNİR NURETTİN SELÇUK |
Yarışmacılar için verdikleri
kararlar o kadar ters oluyor ki, ses ve yorumu
vasat olan bir yarışmacı tur atlıyor, ama, sesi ve okuduğu şarkının yorumu mükemmel olan bir yarışmacı elenebiliyor. Bir şarkıcıyı dinlerken, tereddüt ettikleri
karar aşamasında, birbirlerine bakarak yardım bekledikleri oluyor. Bazen ,
butona basmayan arkadaşının butona basması için baskı yaptıkları gözden
kaçmıyor.
MÜZEYYEN SENAR |
Oy veren bir kısım seyirci ve jüri, sahnede okunan şarkının türüne göre olumlu veya olumsuz puan
vermekteler. Ne tür şarkı olursa olsun, önemli olan yarışmacının ses ve yorumudur. Bu nedenle,bence sonuçlar adil olmamaktadır.
ZEKİ MÜREN |
Yarışmanın şu andaki bölümü ise tamamen haksızlık. İlk turu atlayanlar, üçüncü tura geçmek için ikişer ikişer
eşleştiriliyor, yani birbirlerine rakip oluyorlar.
Rakip yarışmacılardan ilki şarkısını okuyor, yorumunu
yapıyor, aldığı puan ekrana
yansıtılıyor. Puan veren seyirci
ve jüri bunları görüyor. İkinci şarkıcı
şarkısını okurken, jüri ve puan veren seyirci, ilk yarışmacının aldığı puana göre bu ikinci yarışmacıyı
değerlendiriyor. Bu pozisyonda haksızlıklar oluyor. Jüri üyeleri de zaman zaman
pişmanlık duyduklarını itiraf ediyorlar. Öyle başarılı yarışmacılar eleniyor ki insan üzülüyor
Bence, ikinci yarışmacının şarkısı bitene kadar, ilk
yarışmacının aldığı puan, jüri ve puan veren seyirciye gösterilmemelidir. Ha,
bu nasıl olacak? Onu Acun düşünsün.
YAŞAR ÖZER |
Jürinin, şarkı sonunda
yarışmacı hakkında yaptığı yorumlar, genelde, yarışmacıyı motive
eder derecesinde. Bazılar var ki, bence
kaçamak laflar.
“SESİN GÜZEL, YORUMUN GÜZEL, PERFORMANS İYİ AMA DUYGU YOK”
YILDIRIM GÜRSES |
Arkadaş sen duyguya mı yoksa sese,yoruma mı
oy veriyorsun? “SESİN VE YORUMUN İYİ AMA
SEÇTİĞİN ŞARKI SANA GÖRE DEĞİL” Şarkıcı türüne göre şarkı söylüyorsa, o türün
hepsini söylemesi gerekmez mi? “BEYİNLE
KALP ARASINDA BAĞLANTI KURAMADIM” Sen
doktor musun? “İLK ELEMEDE ÇOK İYİ İDİN,
SESİN YORUMUN MÜKEMMELDİ, ÇOK
YÜKSEK PUAN ALDIN AMA, BU GECE ÇOK HEYECANLI İDİN , ONUN İÇİN BUTONA BASMADIM.” Heyecan neden gösterilerek elenen bir çok yarışmacı adına üzülmemek
elden gelmiyor. “BENİ ALDI GÖTÜRDÜ”
Nereye gittin Mustafa?
NESRİN SİPAHİ |
SELAHATTİN PINAR |
Eşleşmeler de adil olmuyor. İki rakipten biri Türkçe sözlü
şarkı söylüyor , diğeri ise ya pop ya hip hop ya da rock söylüyor. Bu zıt
türler nasıl aynı kareye sığdırılıyor anlamıyorum. Bu türlerin seveni de var sevmeyeni de. Adam
sevmediğine oy vermeyebilir. Aynı türü okuyan yarışmacıları birbirine rakip
yapmak daha adil olmaz mı?
HAMİYET YÜCESES |
Program yalnız Türk’leri
kapsamıyor. Yarışmacılar arasında, Türkistan’lı, Azerbaycan’lı, Özbek, Sırp,
Gürcü, Boşnak vatandaşları da
var. Diyelim ki bunlardan biri yarışma
sonunda birinci geldi ve ödülü aldı. Bunun Türkiye’ye ne faydası
olacak?. Türk sahnelerine çıkıp seyredebilecek miyiz. O kendi lisanı ile
söylediği şarkıları anlayacak mıyız, bundan zevk alacak mıyız?
ALAATTİN ŞENSOY |
Neyse, benim aslında değinmek istediğim , Türk Sanat
Müziğinin yok olmasına çanak tutulması.
Ne yazık ki son 30-40 yıl Türk Sanat Müziği unutulmuş. Hip hop, pop, Punk ve rock gibi türler Türk
Sanat Müziğini diplere itti. Birkaç
radyo ve TRT Müzik kanallarından başka diğer kanallar, TSM tamamen unutmuşlar.
MUAZZEZ ABACI |
ALAADDİN YAVAŞCA |
ARİF SAMİ TOKER |
Aşk, duygu ve hüzün olgularını nağmelerle bizleri coşturan, düşündüren zaman zaman ağlatan, kadehleri şereflendiren şarkılarımız
nerede? Güzel sesleri ile , Onları dinlemek için her türlü yorgunluğumuza rağmen koştura
koştura gittiğimiz salonlar nerede?
SADETTİN KAYNAK |
Nerede Hafız Burhan’lar, Hamiyet Yüceses’ler,
Safiye Ayla’lar nerde? Zeki
Müren'ler, Selahattin Pınar, Şerif İçli, Sadettin Kaynak, Münir Nurettin Selçuklar neredeler? İnci Çayırlı, Adnan Şenses,,Yaşar Özer, Yıldırım Gürses'lerin kemikleri sızlamıyor mu? Nesrin Sipahi, Arif Sami Toker,
Alaattin Şensoy, Alaattin Yavaşça’lar Unutuldu mu? Behiye Aksoy, Müzeyyen Senar'lar gittiyseler
unutulmaları mı gerek? Ahmet Özhan, Bülent Ersoy, Emel Sayın, Muazzez Abacı, Mustafa Keser’ler uyutuluyorlar mı?
BEHİYE AKSOY |
Özlemini çekiyoruz şarkılarımızın. Sesleri olmasa da şarkılarını dinlemek
istiyoruz.
Bu amaçla Rizing Star ‘a güvenmiştik. Belki bol bol TSM
dinleriz diyorduk. Güvenimiz kursağımızda
kaldı. Programı izlerken, çıkan şarkıcıların TSM söyleyenlerin parmak sayıları
kadar olmadığını esefle gördük.
Arada bir sepetten çıkan Türk Halk Müziğini coşku ile
alkışlayan, oynayan seyircilerimiz THM ve TSM ne ac.
BÜLENT ERSOY |
EMEL SAYIN |
Bu tür yarışmalar planlanırken, acaba, TSM ve THM nin yeniden canlanmasını, özellikle yeni
yetişen gençlere sevdirilmesi için
bazı şartlar getirilemez mı? Örneğin :
Rizing Star için yarışmaya katılanların
veya yarışmada, ön elemede seçilenlerin
yarısının TSM ve THM söylemesi şart koşulamaz mı. Acun’un görüşüne kalmış. Ben Acun’a , bu teklifimi
düşünmesini öneriyorum. Ayrıca yarışmacıların sahneye çıkarken kılık kıyafetlerine kıstas getirilmeli. Sokak kıyafeti ile 80 milyonun karşısına çıkmak bence bu topluma hakarettir.
ŞERİF İÇLİ |
Ayrıca, tüm medya, görsel yayınlar, Milli Eğitim Bakanlığı,
Turizm Bakanlığı, Üniversiteler, müzik
dernek ve yan kuruluşları, aileler ile halen çalışan sanatçıların TSM ve THM
nin yeniden uyanması için gereken her türlü
çabayı göstermelerini istiyor, ve bunun milli bir görev olduğunu
hatırlatıyorum.
AHMET ÖZHAN |
İleride bu Milletin, sizden nefret etmesini istemiyorsanız, kolları sıvayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder