30 Mart 2013 Cumartesi

SAĞLIĞIMIZ


 
 
TOK TUTAN SÜPER BESİNLER
Burhan Bursalıoğlu
Sık  sık acıkıyor musunuz?  O halde aşağıda ki süper besşnlerden yerseniz rahatlıyacaksınız. Çünkü acıkma demek yemek demektir. Yemek demek, kilo almak demektir. Kilo malmak yağ bağlamak demektir. Yağ bağlamak demekdamarların tıkanması demektir. Damarların tıkanması da doktorlarla akraba olmak demektir.
Avokado: B6 vitamini deposu olan avokado aynı zamanda kansere karşı da müthiş bir koruyucu. Aç olduğunuzda biraz avokado yerseniz ne kadar doyduğunuzu fark edersiniz.
Çavdar ekmeği: Diyetlerin vazgeçilmezi, zayıflamak isteyenlerin tercihi kepek ekmeği. Ancak burada yanlış bilinen bir şey var. Çünkü çavdar ekmeği kepek ekmeğine göre daha çok tok tutuyor. Beyaz buğday ekmeğinden yüzde 50 daha fazla doyma hissi sağlıyor.
Dil peyniri: Proteini yüksek bir gıda olan dil peynirinin hem yenmesi hem de yanınızda taşınması kolay. Ara öğünlerde dil peyniri yiyebileceğiniz gibi açlık hissettiğinizde de ondan yardım isteyebilirsiniz. Proteini  yüksek olduğu için tok tutma özelliği diğer peynirlere göre daha fazladır.
Böğürtlen: Kendinizi çok aç hissediyorsunuz. Kolayı var. Hemen bir kase yoğurdun içine karıştırdığınız böğürtlen sizi bir süre tok tutar. Böğürtlen çok fazla antioksidan içerir. Bu nedenle yararlı bir meyvedir.
Sardalye:  Çok iyi bir protein deposudur. Kan şekeri seviyesinin dengelenmesini sağlar. Bu sayede tokluk hissi verir. Ayrıca metabolizmanın çalışmasını sağladığı için de yararlı gıdalardan biridir.
Elma: Diyet yapanlara sürekli önerilen ve ara öğünlerde yenilen elmanın da tok tutucu etkisi vardır. Özellikle yeşil elmanın içinde bulunan pektin maddesi tokluğu sağlar, aynı zamanda da bağırsakları çalıştırır. Tok tutan besinlerden olan elmanın kalorisi de çok azdır. Acıktığınız zaman bir yeşil elma yiyin, açlığınızın bastırıldığını fark edeceksiniz.
Kepekli makarna: Lif oranı yüksek olan kepekli makarnayı beyaz undan yapılan makarnaya her zaman tercih edebilirsiniz. Lifli gıdalar yendikten sonra hacimlerinin yüzde 20‟si kadar genişleme özelliğine sahip oldukları için tokluk hissi verirler.
Esmer pirinç: Kan şekerini dengede tutan esmer pirinç açlık hisseden karbonhidratların başında gelir. Yiyen kişiyi uzunca süre acıktırmaz. Bu nedenle yemeklerinizde esmer pirince bolca yer verebilirsiniz.
Yulaf ezmesi: Tokluk ve şişkinlik hissi veren besinlerin başında gelen yulaf ezmesi diyetlerde sabah kahvaltılarının vazgeçilmezidir. Ancak yulaf ezmesini süt ile değil su ile karıştırarak yerseniz faydası vardır. İllaki sütle yemek istiyorsanız o zaman da yağsız sütü tercih edin. Yulaf ezmesi sinirlere de iyi gelir ve stresle mücadelede kolaylık sağlar. Aynı zamanda kolesterol düşürücü etkiye de sahiptir.
Badem: Obeziteye karşı çok faydalı olduğu kanıtlanmış yiyeceklerden biri de bademdir. Tokluk hissi verir. Günde 2 avuç kadar düzenli olarak badem yemek sağlığı korumaya da yardımcıdır.
Brokoli: Brokoliye kansere karşı olan diyetlerde sık sık rastlayabilirsiniz. Aynı zamanda antioksidan özelliğinden dolayı birçok hastalıkta koruyucu veya tedaviye yardımcıdır. Brokoli, mükemmel bir A ve C  vitamini deposudur. Brokolide vücuttaki insülin dengesini koruyan krom bulunur. Kan şekerinin düşmesini  engelleyen krom sayesinde açlık hissetmezsiniz.
Yumurta: Çok pişmiş yumurta da tok tutan yiyecekler arasındadır. Kaliteli protein alımını sağlayan en iyi yiyeceklerdendir. Hazırlanması çok kolay olan yumurta, içerdiği protein sayesinde tok tutar, kolay acıktırmaz.
 Donmuş yoğurt: tıpkı dondurmaya benzeyen donmuş yoğurtla, dondurma yeme ihtiyacınızı azaltıp, kalori alımını kısıtlayabilirsiniz. Meyveli olarak tüketirseniz de faydalı olur. Karnınızı tok tutan besinlerdendir.
Sebze çorbası: Sebze çorbası aslında atıştırmalık olarak kolay bir yemek değil. Ancak hem tok tutar hem de az kalori içerir. Acıktığınızda bir kase kadar içerseniz karnınızın doyduğunu fark edersiniz.
Çilek: canınız çok tatlı istediğinde bir kap dolusu çilek yemenizde hiçbir sakınca yok. Hatta çileklerin üzerine bir tatlı kaşığı pudra şekeri bile dökebilirsiniz. Ayrıca çilekte yüksek oranda C vitamini bulunur. Cilt güzelliği için de son derece faydalıdır.
Ihlamur: Yemek saatine yakın bir bardak ıhlamur içerseniz iştahınızın kapanmasına yardımcı olabilirsiniz. Ayrıca hastalıklara karşı da ıhlamur içmek yarar sağlar.



 

TURİZM

YUNAN  ADALARI  - 4  - PİRE - ATİNA Burhan BURSALIOĞLU Sabah saat 06 da Pire limanına yanaştık. Gemimiz iskeleye yanaştığı için...