17 Haziran 2009 Çarşamba




SONUN BAŞLANGICI!..


eski bakaninin herseyi hazirladim dedigi bu imis demek ki!!!!



Tarih: 06 Haziran 2009 Cumartesi 06:57
Konu: DIKKAT - OKULLAR YEREL YÖNETİMLERE VERİLİYOR !!!


GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE'M
EĞİTİM MİLLİ OLMAKTAN ÇİKİYOR !!!
TEVHID-I TEDRISAT KALKIYOR ...

OKULLARI YEREL YÖNETİMLERE TESLIM ETMEK UZERE
İLK ADIM 29 MAYIS 2009 DA ATILDI !!!

Artik yerel yönetimler ,

Okullardan ,
Öğrencilerden ,
Eğitimden ,
Tedrisattan

Sorumlu ve yetkili olacaklar !!!

Her yerel belediye kendi siyasi görüşüne göre ,
eğitimi şekillendirecek ve belirleyici olacak ....

Okullarda etnik ve dini bölünmeler ve bu bölünmelere uygun
şekillenmeler başlayacak .Her yöreden farkli eğitim kimliğinin
etkisinde kalmiş ve farkli formda bireyler yetişecek .

Türkiye'nin kültür yapisi parçalanacak.
Alt kültür birliği bozulacak.
Yörelerden, farkli etnisiteleri bileylenmiş , bir birine hasim
ülke insanlari türetilecek.
Türkiye bu yönüyle de parçalanma ve bölünmeye götürülüyor.

Örneğin Diyarbakir Belediyesi ve ona eş görüşte olanlar ,
nasil bir öğrenci tipi yetiştireceklerdir ?

Yanitini sizlere birakiyorum.

AKP hükümeti ,Türkiye'nin laik demokratik Cumhuriyet yapisinin temel taşlarini,
sistemli olarak yok etmektedir.

***
3 Mart 1924 tarihli Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile sağlanmiş olan eğitim birliği de yok edilmektedir.

Türkiye'yi kültür hayatında çok önemli bir aşamayı başarıya ulaştıran Tevhid-i Tedrisat Kanunu, aslında büyük bir kültür hamlesidir. Eğitimin birleştirilmesi ile, özellikle 19. yüzyıl sonlarından beri Türkiye eğitiminde görülen medrese ve okul (mektep) diye devam eden ikililiğe son verilmiştir.

"Tevhid-i Tedrisat Kanunu" ile öğretim ve eğitim birliği sağlanarak milli kültür birliğine yönelmek istenmiştir. Öğretim ve eğitime milli ve laik bir karakter veren Tevhid-i Tedrisat Kanunu, milli gelişme tarihinde daima büyük yer tutacak bir inkılabın da adı olmuştur.

Tevhid-i Tedrisat Kanunu, öğretim ve eğitimin birliğini sağlamakla beraber medreselerin de kaldırılmasını sağlamıştır.

Böylece, öğrenim birleştirilerek ikilik ortadan kaldırılımış ve devlet, eğitim işlerinin tek sorumlusu olmuştur. Cumhuriyet hükümeti, ömrünü tamamlamış bir kısım dinî kurumlarını kapatarak bunların yerine yeni sistemde eğitim veren İlahiyat Fakültesi ve İmam Hatip Okulları açtı.

Medreseler, türbeler, tekkeler kapatıldı. Böylece, eğitimde birlik sağlanarak devletin öğretmenleri tarafından dinî derslerin yanında diğer dersler de verilmeye başlandı.

2 Mart 1926'da kabul edilen, "Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun" Tevhid-i Tedrisat (Öğretimin Birleştirilmesi) Kanunun ilkelerinin ışığı altında eğitim hizmetlerini düzenlemiştir. Devletin izni olmadan hiç bir okulun açılmayacağını öngören Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun aynı zamanda çağdışı bütün derslerin okul müfredat programlarından kaldırılmasını da sağlamıştır.

Aşağida sayin Mahiye Morgül tarafindan yönlendirilmiş olan
önemli haberi okuyunuz ...

Naci Kaptan

Mahiye Morgül

Nimet Çubukçu Okulları Belediyelere Devrediyor

Devlet okullarının belediyelere devredileceğini biliyorduk, ama bunun resmi işlemlerini nasıl başlatacaklarını bilmiyorduk. İşte, 29 Mayıs 2009 tarihli bir resmi yazıda, gündemin birinci maddesi bu! (Yer adı bizde saklıdır)

T.C

…… KAYMAKAMLIĞI

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

29/05/2009

Sayı : B.08.4.MEM.4.48.00.01.230/2589

Konu : MEBGEP Projesi

….. LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜNE

Bakanlığımızca eğitim sistemini daha verimli hale getirmek için Milli Eğitim Bakanlığı yapısının zayıf ve güçlü yanlarını analiz etmek,bu analiz sonucunda stratejiler geliştirmek ve Bakanlığın Yönetişim kapasitesini artırmaya destek olmak amacıyla yürütülmekte olan MEBGEP (MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) projesinde; İnsan kaynaklarının kapasitesinin artırılması ve Politika Bileşeni olmak üzere iki alan bulunmaktadır.

Projenin sonunda Bakanlığımızın kapasitesinin artırılması ve teşkilat yapısının yeniden organize edilmesi için oluşturulacak alternatif modellerin oluşturulmasına yönelik olarak aşağıda belirtilen konu başlıklarına göre hazırlanacak raporun 3 Haziran 2009 tarihine kadar müdürlüğümüze gönderilmesini rica ederim.

……………….

Müdür a.

Şube Müdürü

KONU BAŞLIKLARI

1- Eğitim hizmetlerinin yerel yetkilere devri.

2- Finansman ve kaynakların etkin kullanımı.

3- İç kontrol ve denetim mekanizmalarının güçlendirilmesi.

4- İzleme ve değerlendirme mekanizmalarının güçlendirilmesi.

5- Bakanlığımızın merkez ve taşra teşkilatları için Roller, Sorumluluklar ve Görev Kodlarının Belirlenerek İhtiyaçlara Göre Yeniden Tanımlanması.

6- Eğitim Olanaklarının (Öğrenciler, Öğretmenler, Okul aile birlikleri, Okul yönetimi, aileler, Sivil toplum örgütleri, Sosyal ortaklar), Rol ve Sorumluluklarının Türkiyedeki eğitim hizmetlerinin ihtiyaçlarına göre yeniden tanımlanması.


Değerli okurum, bu belge, okulların belediyelere devredilmesinin belgesidir! Eğitimde, eyalet/şehir devletçiklerine bölünme sürecine sokulduğumuzun belgesidir.

Bakınız, bu yazı Cuma günü gönderilmiş, arada Cumartesi Pazar var ve iki gün sonra yazıya cevap istenilmektedir; yani gözden uzak tutmayı ve aceleyi görüyor musunuz?

Her Cuma günü bir başka açıklama ile eğitim paramparça ediliyor! Bir kadın bakan eliyle hem de, vitrinde o görünüyor. Ona bu işi devreden otomatiğe bağladık, ona iş kalmayacak demişti.

Ey halkım, Bayan Çubukçunun bostana girmiş danaları kovacak bir çubuğu bile yok!

Dikkat: Bu yaz MEB hizmetiçi eğitim seminerlerinin konusu, Yerinden Eğitim başlıklıdır, bu seminerlerle zihinsel olarak neye hazırlanıyoruz, artık anlıyorsunuz, değil mi?

3.6.2009

========================================
Dağlarda tek
tek
ateşler yanıyordu.
Ve yıldızlar öyle ışıltılı, öyle ferahtılar ki
şayak kalpaklı adam
nasıl ve ne zaman geleceğini bilmeden
güzel, rahat günlere inanıyordu
ve gülen bıyıklarıyla duruyordu ki mavzerinin yanında,
birdenbire beş adım sağında onu gördü.
Paşalar onun arkasındaydılar.
O, saatı sordu.
Paşalar : «Üç,» dediler.
Sarışın bir kurda benziyordu.
Ve mavi gözleri çakmak çakmaktı.
Yürüdü uçurumun başına kadar,
eğildi, durdu.
Bıraksalar
ince, uzun bacakları üstünde yaylanarak
ve karanlıkta akan bir yıldız gibi kayarak
Kocatepe'den Afyon Ovası'na atlıyacaktı.

N.H.RAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MİLLİ BAYRAMLARIMIZ

  CUMHURİYET Burhan Bursalıoğlu Bu gün Cumhuriyetimizin 99. Yıl dönümü. 99 yıl önce bugün, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşla...