31 Ocak 2011 Pazartesi

GÜNCEL



 AĞLANACAK  HALDEYİZ

İBRETLİK  ARAŞTIRMA!

Burhan  Bursalıoğlu

Bir öğretmen olarak, Ülkemizin insanlarına yeteri kadar bilgi verdiğimizi, en azından  yaşadığımız Ülkemizin  doğal halinin, idare sistemimizin  organlarını, hangi dalda olursa olsun ün yapmış insanları , bizleri Dünya  devletlerini  istilasından kurtarmış olan Türk büyüklerini  öğrettiğimizi zannediyordum. Vatandaşın, kendini kanıtlaması, karşılaştığı problemlerini kendisinin çözmesi, hakkını nasıl, nerede kimden arayacağını, kişiliğini, saygıyı, sevgiyi, Demokrasiyi, laikliği, dinimizi, tarihimizi, coğrafyamızı öğrettiğimizi zannediyordum.
Atatürk’ün  bizlere  emanet  ettiği  gençliği  yetiştirmemiz için canla başla çalıştığımızı  zannediyordum. Atamızın gençliğe yaptığı  hitabındaki hususları öğrettiğimizi zannediyordum.
Yanılmışım…  Biz hiç bir şey öğretememişiz. Boşuna uğraşmışız.
“Bu yargıya nasıl vardım* Bilmem Star  televizyonunun 19 haberlerini  izliyor musunuz?  Bazı akşamlar, haberler sonunda, muhabir Osman Terkan, halkın arasında dolaşarak, o gün için sormayı tasarladığı soruları soruyor, aldığı cevapları da yayınlıyor. Birkaç akşam izlediğim için yukarıdaki yargıya vardım.
Aslında , yıllardır süren çeşitli yarışma programlarında alınan cevaplar karşısında şoke olurdum. Ama bu kadar geniş bir kitleyi kaplayacağını tahmin edemediğim için, yarışmalarda, yanlış, ipe sapa gelmez,  saçma sapan cevap  verenleri   münferit olarak  addediyordum. Star ın bu son  kamu bilgisine sunulan sorulara alınan cevapları duyunca komaya girdim.
Aklımda kaldığı kadar sorulara   verilen  cevapları aşağıya bilgilerinize sunuyorum.

OSMAN  TERKAN


Soru: Mehmet Haberal kimdir?
Cevaplar:  Haberle ilgili spiker;Gazeteci; Bakan;  Yorumcu; Komutan, yazar, hakim… Bu gibi yanlış cevapları alan  Osman Terkan  cevapla ilgili ek sorular soruyor. Örneğin, -Hangi komutan, hangi televizyonun, hangi partnin gibi.
Soru. TBMM  de kaç senatör , kaç milletvekili var?
Cevaplar:   360 milletvekili, 20 kadar senatör, Tayyip Erdoğan senatör;  600 Milletvekili, bilmiyorum;  galiba 1000 kişi kadar;  2 kişi senatör yok dedi.
Soru:  Son günlerde adı çok söylenen Wikileaks  kimdir?
Cevaplar:  Beşiktaşın yeni transferi. Çok iyi oyunu. Tanıyorum tabi. Çizgi film kahramanı; ilaç adı; bir hastalık; giyim markası; Sabun markası;  kestane cinsi, Manisada yetişir orta boydur; bilgisayar profösörü;  eşofman markası; Basketbolcu
Soru:  Cumhurbaşkanımız kimdir? İlk Cumhurbaşkanı kimdir?
Cevaplar  : Abdullah Gülü tanımayanlar, Tayyip Erdoğan’ı Cumhurbaşkanı olduğunu söyleyenler, Süleyman Demirel’in ilk Cumhurbaşkanı olduğunu, Ahmet Necdet Sezeri tanımayanların çoğunlukta olduğu, Atatürk’ün ilk Cumhurbaşkanı olduğunu sadece bir kişinin bildiğini,  başka bir gün Cumhurbaşkanımız kimdir? diye sorduğunda, Tayyip Erdoğan,  Mehmet Ali Şahin, Faruk Çelik,  Bülent Arınç , ve birkaç  kişi de  Abdullah Gül dedi.
Soru:  Bunları tanıyor musunuz? ( elinde yedi oyuncunun  ve birde AKP li Egemen Bağış’ın fotoğrafını gösterdi)
Cevaplar:  Yedi oyuncuyu bildiler, Egemeni   tanıyamadılar.  Galiba İstanbul Masalı dizisinde oynuyordu,  tanıyamadım bu adamı, bir dizi de oynuyordu, çok oynasın da tanıyalım abi.
Elinde Akp li Burhan Kuzu ile CHP li  Süheyl Batu8m’ un resmini göstererek.   
Soru: Bunları tanıyor musun?
Cevaplar: ( Burhan Kuzu ‘yu göstererek) Bunu  Tanımıyorum, Türk malı dizisinde Abiyenin kocası, dizi oyuncusu. Süheyl Batum için. Nejat Uygur’ un oğlu,  Artist. ( Cevaplara göre hangi oyunda onadıkları da soruldu.


Soru: TBMM  grubu olan kaç parti var?
Cevaplar:Otuzun üzerinde , 50-60, 28, 10 5  diyenlerin yanında bir kişi de,  sadece AKP var  cevabına karşılık  gazeteci : ( Peki MHP- CHP- DBP   yok mu?)    Onlarda varmı
Osman Terkan elinde, Aleks ,Arda ve Emre’ nin resimleri yanında, Hüsamettin Cindoruk, Devlet Bahçeli, Kemal Kılıçdaroğlu Selahattin Demirtaş  gibi siyasilerin resimlerini göstererek –
Bunlar kim? Diye sordu.
Pek çoğu futbolcuları tanıdı.: Cindoruk’u göstererek – Bu eski Fenerbahçeli Lefter.  Cindoruk’u göstererek _ Bu Demirel. Bahçeli için Cumhurbaşkanı, Kemal Kılıçdaroğlu için Başbakan,  diyenler.
Soru: 12 Eylül de yapılan referandum niçin yapıldı ? 
Cevaplar:  Askeri düzeni yıkmak için, Soru: Türkiye’de askeri düzen var mı?  Cevap:  Bilmiyorum. Bana  birileri var dedi bende EVET oyu kullandım. Diğerleri: Cumhurbaşkanı için; ben referandumu anlamadım EVET dedim; Türkiye iyi olsun diye  oy kullandım;  vallahi bilmiyorum , baktım herkes evet diyor , bende öyle kullandım. (Bir çokları da bilmeden kullandıklarını, bazıları da kullanmadıklarını söyledi.
Sopru: Türkiye’de kaş il var?
C evaplar: 67, 87, 90, 100.  Çok.
Soru: Milli  Marşımız nedir?   
Cevaplar: Türküm doğruyum mu?,  Kimse bilemedi.
Soru:  İstiklal marşımızın ilk dörtlüğünü oku: 
Okuyan olmadı.  Kimi yanlış okudu, kimide hiç bilemedi.
Soru:  İstiklal Marşımızın sözlerini, kim yazdı:
Birçokları bilemadi, birisi Atatürk, birisi de Fatih Sultan Mehmet dedi.
Soru:  Hükümette bulunan 5 Bakanın isimlerini sayması istendi. Hiçbiri sayamadı. 2-3 isim sayanlar da birkaç tane idi.
Soru: “Ulusal Bayramlarımız hangileridir “diye  soruldu. İçlerinde liselilerin de olduğu kişilerin çoğu Kurban ve Ramazan bayramını söylediler.  Birçoğu 19 Mayıs’ta ne olduğunu bilemedi. Bazıları 19 Mayıs’ta Cumhuriyetin kurulduğunu, 29 Ekim’de spor bayramı yaptığımızı, 23 Nisan da  Cumhuriyetin ilan edildiğini, 10 Kasım’ın Ulusal Bayram olduğunu, 29 Ağustos’un kurtuluş bayramı olduğunu söyledi.
Soru : Türkiye AB  üyesi midir?
Cevaplar: Soruya muhatap olanların  tamamına yakını  EVET”  cevabıı verdi. Birkaç yıl önce, geçen sene girdik diyenlere, “Değişen ne oldu?” ek sorusuna karşı “İyi değişiklikler oldu,” bir kişi de Eminönü meydanının   çok güzel olduğunu söyledi.


Daha pek çok sorular soruldu, hepsine de yukarıda verdiğim örnekler gibi cevaplar verildi.
Şimdi düşünüyorum da, Bu insanlar bizi yönetecek kişilere oy veriyor. Bilinçli olsa gam yemeyeceğim. Bilinçsizce, başkalarınca yönlendirilerek, verdiği oyun Ülkeye yarar veya zarar getireceğini bilmeden oy verecek. Oy  verdiği  insanlar da Türkiye Cumhuriyeti Devletini idare edecek!  
Başka söz söylemeye gerek varmı? Biraz da sizler düşünün. Belki bu halkı aydınlatma hususunda bir çare bulursunuz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MİLLİ BAYRAMLARIMIZ

  CUMHURİYET Burhan Bursalıoğlu Bu gün Cumhuriyetimizin 99. Yıl dönümü. 99 yıl önce bugün, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşla...