7 Temmuz 2011 Perşembe

EDEBİYAT


İPLİKÇİ  SOKAĞI

Burhan Bursalıoğlu

Birkaç gün önce, bir konu için  site kooperatifimizin yönetim binasına gittim.  Mektup kutularına ve  karton kutularda tutulan,  posta ile gelen  mektup, dergi, gazete yığınlarını şöyle bir karıştırma aklıma geldi. Çünkü gelen mektupların üzerindeki adreslere, bire bir şahıslara verilmiyor. Nedense posta topluca kooperatife getiriyor, onlar da harflendirilmiş kutulara koyuyorlar. Zamanları  var sa tasnif yapılıyor.  Yoksa ,  karton kutularda  yığınlar halinde  bulunuyor. 

Postadan gelenleri karıştırırken adıma postalanmış, sarı bir zarf gözüme ilişti. Bir buçuk ay önce postaya verilmiş. Gönderenin yazıldığı köşeyi okudum.  Niyazi Yoltaş adını görünce şaşırdım. Hemen oracıkta açtım.  100 sayfalı," İplikçi Sokağı" adlı kitabı gördüm. Yazarı da Niyazi Yoltaş. Şaşırmadım desem inanmayın. İlk sayfası da imzalı.
Niyazi Yoltaş benden 2 yaş daha büyük Öz Halamın oğlu olur. Kendimi bildim bileli Niyazi Yoltaş karikatür çizen, birçok gazetelerde tefrika yapan, Yurt içi ve dışında sergiler açan,  bir sanatçıdır.  Hemen oracıkta kitabın sayfalarını çevirince, bir roman olduğu beni daha da şaşırttı.
Niyazi Yoltaş romancı mı oluyordu yoksa?

Hemen eve geldim. Bir solukta, kitabı bitirdim.
Acele edişimin bir nedeni de, kitap adının  İplıkçi Sokağı oluşuydu. İplikçi  sokağı, Kasımpaşa’da  meşhur sokaklardan biridir.  Benim de gençliğimin bir bölümünün geçtiği muhittir. Ne var ki Ben 1955 den sonra Kasımpaşa’yı tanıdım. Kitaptaki olayların geçtiği yer olan İplikçi Sokağı, taaa 1940 ları, ikinci Dünya savaşı zamanını anlatıyor. Olsun. İplikçi sokağında fazla bir değişikliğin olduğunu  da zannetmiyorum.
Romanda,  çok küçük yaşta annesini kaybeden Yaşar adlı bir çocuğun,  yatılı olarak KASTAMONU Lisesine kaydını yaptırdığı  ana kadar  geçen süreçteki yaşamını konu alıyor.
Niyazi Yoltaş Kasımpaşa’yı iyi bilen bir sanatçıdır  Olayları gerçek  duyumlardan veya bizzat  yaşamından  esinlendiğini zannediyorum. Okuyucuyu sıkmayan, akıcı bir üslupla kaleme alınan roman Niyazi Yoltaş’ın ilk denemesiymiş. 
Niyazi Yoltaş son günlerde aldığ  ödül töreninde konuşuyor

Niyazi Yoltaş denemeyi , bence geçti. Devamı gelebilir
İstiyorum ki, Niyazi Yoltaş Yaşar"ın, yatılı okul ve daha sonraki yaşam serüvenlerini kapsayan  bir romanını  da yazmalıdır. Her ne kadar, Yaşar Atabar Büyük Elçi olmuş, çocukluk aşkıyla evlenmiş olsa da,  kızı da olsa da bu süreye kadar geçen zaman içindeki olayları da bilmek isteriz.
İplikçi Sokağı romanı 2011 Ocak ayında EZGİ matbaasında basılıp,  Camgöz Kitap  yayınevinden satışa sunulmaktadır.  0212 244 51 97  İplikçi Sokağı her eve ve her kitaplığa yakışır.
Sevgili Niyazi Yoltaş’a , başladığı bu ikinci baharında başarılar dilerken, sebat edip bu güzel uğraşı sürdürmesini canı gönülden  istiyor, sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MİLLİ BAYRAMLARIMIZ

  CUMHURİYET Burhan Bursalıoğlu Bu gün Cumhuriyetimizin 99. Yıl dönümü. 99 yıl önce bugün, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşla...